הרשות לסחר בינלאומי של ארצות הברית: אפל הפירה זכויות של סמסונג בפטנט

החברה הדרום קוריאנית נחלה הישג חשוב בקרבות המשפטיים מול מתחרתה, לאחר שהרשות קבעה, כי זו הפירה זכויות של סמסונג בפטנט על טכנולוגיה של דור שלישי בדגמים ישנים של iPhone ו-iPad שמכרה AT&T בארצות הברית ● בנוסף, הרשות הוציאה נגד אפל צו מוגבל שאוסר על ייבוא של דגמים אלה לארצות הברית ומכירתם בתחומיה ● אפל הבטיחה לערער ואילו בסמסונג הגיבו להחלטה בטענה שהיא "הוכחה נוספת לכך שאפל רוכבת על גב החידושים הטכנולוגיים של סמסונג"

הישג חשוב לסמסונג (Samsung) בקרבות המשפטיים שלה מול אפל (Apple): הרשות לסחר בינלאומי של ארצות הברית (ITC) קבעה, כי אפל הפירה זכויות של סמסונג בפטנט על טכנולוגיה של דור שלישי בדגמים ישנים של מכשירי iPhone ומחשבי iPad שנמכרו על ידי חברת AT&T בארצות הברית. בנוסף, הרשות הוציאה נגד אפל צו מוגבל שאוסר על ייבוא של דגמים אלה לארצות הברית ומכירתם בתחומה.

הדגמים שאליהם מתייחס הצו הם הגרסאות שיועדו ל-AT&T של iPhone 4 ,iPhone 3G S ,iPad 3G ו-iPad 2 3G. על אף שדגמים אלה יצאו לשוק לפני יותר משנה, הם עדיין נמכרים בכמויות נאות. הצו שהוציאה הרשות נשלח ללשכתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שאמור לעיין בו תוך 60 ימים. אם אובמה לא יטיל וטו על הצו, הוא ייכנס לתוקף.

בהחלטתה מאמש (ג') הפכה הרשות על פיה את החלטתו של השופט ג'יימס גילדי, שפסק בספטמבר, כי אפל לא הפירה את זכויותיה של סמסונג בפטנט. סמסונג הגישה את תלונתה באמצע 2011.

באפל הגיבו להחלטה, כצפוי, במורת רוח. "אנחנו מאוכזבים מכך שהרשות בחרה להפוך החלטה קודמת על פיה ובכוונתנו להגיש ערעור. ההחלטה מהיום אינה משפיעה על הזמינות של מוצרי אפל בארצות הברית", מסרה הדוברת, כריסטין האגט.

לעומת זאת, מסמסונג נמסר, כי ההחלטה של הרשות היא "הוכחה נוספת לכך שאפל רוכבת על גב החידושים הטכנולוגיים של סמסונג, לאחר שהשקענו עשרות שנים במחקר ופיתוח של טכנולוגיות למכשירים ניידים".

הרשות לסחר בינלאומי נחשבת ליעד אהוד על חברות שמנהלות קרבות משפטיים שקשורים לפטנטים, משום שהיא פועלת בקצב מהיר יחסית ובסמכותה להוציא צווים שאוסרים על ייבוא ומכירה – צווים שקשה לקבל בבתי משפט רגילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים