רו"ח יוסי גינוסר, פאהן קנה: "רוב המוסדיים לא הטמיעו מערכות GRC לסנכרון הציות – ועליהם לעשות כן"

"הטמעה של מערכות GRC תעזור להם לשפר את הסנכרון בין גופי הבקרה השונים ולעמוד בדרישות הרגולציה", אמר רו"ח גינוסר, מנכ"ל פאהן קנה ניהול בקרה Grant Thornton ישראל ● הוא פירט שני סקרים שנערכו בנושא, שמהם עולה שהמצב בישראל טוב יותר מבחינה זו מאשר בעולם

"רוב הגופים המוסדיים עדיין לא הטמיעו מערכות GRC (ר"ת Governance, Risk, and Compliance – ממשל, ניהול סיכונים והלימה לתקנות ורגולציות) לטובת סנכרון הציות בארגון, ועליהם לעשות כן. זה יעזור להם לשפר את הסנכרון בין גופי הבקרה השונים ולעמוד בדרישות הרגולציה", כך אמר רו"ח יוסי גינוסר, מנכ"ל פאהן קנה ניהול בקרה Grant Thornton ישראל.

רו"ח גינוסר דיבר ב-"כנס הביקורת הפנימית – המצפן של ההנהלה והדירקטוריון" של IIA ישראל – איגוד המבקרים הפנימיים בישראל. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג'), זו הפעם השלישית, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מבקרים פנימיים ממגוון ארגונים.

לדבריו, "בגופים המוסדיים נוצרות התנגשויות וחפיפות בין גופי הביקורת השונים. על מנת למקסם את התועלת ולצמצם את ההתנגשויות בין גופי הבקרה השונים, עליהם לבצע תיאום וסנכרון של גופי הביקורת השונים. הגופים המוסדיים צריכים לאמץ מערכות GRC, שייעלו את עבודת הבקרה והביקורת".

הוא פירט שני סקרים שערכו פאהן קנה ניהול בקרה בארץ ו-Grant Thornton בעולם. "מדגם שביצענו בקרב 15 גופים מוסדיים בארץ מעלה שב-11 גופים לא הוטמעה מערכת GRC, שמסנכרנת את הציות בארגון. מדובר במערכת מבוססת תהליכים חיונית, שכן רשומים בה הסיכונים ותוצאות הביקורות, ה-SOX והאכיפה שבוצעו בחברה. באמצעות מערכת כזו, כאשר גורם מתחיל לבצע ביקורת או בקרה בתהליך כלשהו, הוא רואה במבט אחד מה עשו קודמיו, מה היו ההמלצות ובאיזה סטטוס של ביצוע הן נמצאות".

רו"ח גינוסר ציין שהמצב בישראל טוב מאשר ברחבי העולם. "מסקר שערכה בשנה האחרונה Grant Thornton בקרב 400 מבקרים פנימיים עולה ש-79% מהם עדיין לא משתמשים במערכת GRC", אמר.

הוא דיבר גם על כמות השעות שמקדישות בממוצע חברות הביטוח הגדולות במשק לביקורת פנימית וציין שבשנה שעברה, בראשונה בשבע השנים האחרונות, חלה ירידה במספרן, עקב בעיות רגולטוריות. "הירידה נובעת מהעובדה שפג תוקפה של הנחיית הממונה על שוק ההון לשעות מינימום לביקורת פנימית בגופים מוסדיים ואין הנחייה חמורה", אמר. "החל מפקיעת תוקף ההנחיה, היקף שעות הביקורת הפנימית תלוי במדיניות הממשל התאגידי של כל חברה".

עם זאת, הוסיף, "עדיין, היקף שעות הביקורת בגופים מוסדיים הוא גדול, אפילו בהשוואה לבנקים. אולם, בחברות רבות, העבודה של גופי הביקורת השונים, דוגמת הממונה על האכיפה, מנהל הסיכונים, ה-SOX והמבקר הפנימי, אינה יעילה. בבדיקות שערכנו בחברות ביטוח נמצאו כפילויות ופערים הנובעים מחוסר סינכרון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים