יבמ השיקה את DB2 10.5, הגרסה החדשה של תוכנת בסיס הנתונים שלה

הטכנולוגיה החדשה הופכת את בסיס הנתונים DB2 ל-Memory Optimized Columnar Database ● יבמ מייעדת את בסיס הנתונים לעולמות ה-BI וה-Analitics ומשלבת בו טכנולוגיה דינמית לניהול נתונים בזיכרון ודחיסה לקובץ ניתן לניתוח

יבמ (IBM) הודיעה על זמינות מלאה של הגרסה החדשה של תוכנת בסיס הנתונים שלה, 10.5 DB2, שהופכת את DB2 ל-Memory Optimized Columnar Database באמצעות טכנולוגיית DB2 BLU.

על פי הענק הכחול, לקוחות ראשונים שהתנסו בעבודה עם בסיס הנתונים החדש מדווחים על קיצור זמן הריצה של שאילתות אנליטיות כבדות משבע דקות לשמונה מילי-שניות וביצועים מהירים פי 10 בהשוואה לבסיסי נתונים טבלאיים אחרים המנוהלים בזיכרון (in-memory).

יבמ מייעדת את בסיס הנתונים DB2 10.5 (הוא DB2 BLU) לעולמות ה-BI וה-Analytics, ומשלבת בו שורת חידושים שנולדו במעבדות המחקר והפיתוח שלה. כך, טכנולוגיה דינמית לניהול נתונים בזיכרון יודעת לטעון טרה-בייטים של נתונים אל הזיכרון הפנימי של המחשב ולנהל אותם בתהליך דינמי, על מנת להתמודד עם עומסי עבודה כבדים בנפחי נתונים החורגים מהגודל הפיזי של הזיכרון. דחיסה לקובץ ניתן לניתוח, Actionable Compression, מאפשרת לבצע ניתוח אנליטי ישירות על גבי מידע דחוס, מבלי להידרש לפרוס אותו מחדש. על פי הענק הכחול, לקוחות שלו מדווחים על חיסכון של 90% מנפח האחסון באמצעות דחיסה כזאת.

חידוש נוסף שקיים ב-DB2 BLU הוא היכולת של בסיס הנתונים לתחקר היקפים גדולים של נתונים ללא הקמה ותחזוקה של Indexes או Partitions. זאת, הודות ליכולת ה-Automatic Data Skipping, שמאפשרת ביצוע סינון של נתונים מתוך הטבלאות ללא השקעה של שטח אחסון ושל זמן DBA בתכנון, הקמה ותחזוקה של Indexes או Partitions.

בסיס הנתונים החדש מאפשר, בין היתר, גישה קלה לתהליכי ניתוח אנליטי, באופן שקוף ומעל יישומים קיימים – ללא צורך לפתח ולבנות שכבה נפרדת של מודל נתונים או לבצע תהליך של כוונון מחסני נתונים. בנוסף, ניתן לנצל את יכולות ריבוי הליבות ופונקציות הביצוע של פקודה בודדת על גבי ריבוי נתונים (SIMD), המשולבות במעבדי POWER של יבמ ובמעבדי Intel x86.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים