משרד החוץ האמריקני הוציא 630 אלף ד' על לייקים בפייסבוק

דו"ח ממשלתי חושף את הסכומים הגבוהים שנשפכו בשנתיים האחרונות לרכישת "מעריצים" ברשת החברתית, ואת הכישלון במאמץ להגיע לקהל יעד רלוונטי

האם זה שווה? משרד החוץ האמריקני הוציא בשנתיים האחרונות 630 אלף דולרים על רכישת "לייקים" בדף הפייסבוק (Facebook) שלו. זאת, כדי לרכוש "מעריצים" ברשת החברתית, ביוזמת מחלקת תוכניות המידע הבינלאומיות של המשרד. הדבר גרם לתלונות בקרב עובדים, שדיווחו על כך למשרד המבקר של משרד החוץ.

על פי דו"ח המבקר של משרד החוץ, "רבים במשרד טוענים כי מסעות הפרסום נועדו לרכוש 'מעריצים', שאולי לוחצים 'לייק' על מודעה או תמונה כלשהי, אבל לא באמת מתעניינים בנושא עצמו ומעולם לא היו מעורבים בו גם אחר כך". עוד צוין, כי בעקבות כך זכה דף הפייסבוק האנגלי לקפיצה במספר ה-"לייקים" – מ-100 אלף ל-2 מיליון, ול-450 אלף "לייקים" לדפים בשפות זרות.

למרות הקפיצה הדרמטית, נכשל המאמץ להגיע לקהל היעד של מחלקת תוכניות המידע הבינלאומיות, לרוב ציבור בוגר ובעל השפעה לעומת אלה שלחצו על ה-"לייק". רק 2% מחובבי העמוד בעצם מעורבים בנושאים המדוברים ולוחצים על "לייק", משתפים את הדף או מפרסמים פוסטים והערות. בנוסף, שינויים שערכה הרשת החברתית בגישתה לפיד החדשות של המשתמשים והקמפיינים היקרים, הפכו עוד פחות בעלי ערך. כעת על מחלקת התוכניות לשלם בעבור מודעות כדי שתוכנן יזכה לנראות אפילו לאותם אנשים שלחצו "לייק" על דפי המשרד.

"היעדר אסטרטגיה של מדיניות ציבורית במשרד החוץ", נכתב בדו"ח, "גורמת לכך ששאלות בסיסיות נותרות ללא מענה. אז מהו המאזן הנקי בין מעורבות של אנשים צעירים וקבוצות שוליים לעומת קבוצות עלית ומובילי דעה?" בנוסף, טוען המבקר, כי למשרד החוץ עצמו יש יותר מ-150 חשבונות של מדיה חברתית שאינם מתואמים ביניהם – ולעתים קרובות אפילו חופפים בתוכניהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים