ארה"ב: ה-FCC אישרה את העסקה שבמסגרתה SoftBank תרכוש את ספרינט ב-22 מיליארד דולרים

רשות הסחר הפדרלית אישרה את העסקה פה אחד, כמו גם את העסקה במסגרתה רוכשת ספרינט את Clearwire ● לדברי מיניון קלייבורן, יושבת ראש ה-FCC, "העסקה תאיץ את פרישת שירותי האינטרנט הסלולרי בפס רחב, תגביר את התחרות בשוק הסלולרי, תגדיל את המבחר העומד לרשות הצרכנים, תקדם את החדשנות ותוריד את המחירים"

רשות הסחר הפדרלית (FCC) של ארצות הברית העניקה את חותמת ההכשר שלה להצעה שהגישה חברת SoftBank לרכישת ספרינט נקסטל (Sprint Nextell) תמורת 21.6 מיליארד דולרים. בכך הוסרה המשוכה הרגולטורית האחרונה שעמדה בפני השלמת העסקה.

הרשות מסרה בסוף השבוע, כי חבריה אישרו פה אחד את הרכישה הזו וכן את הרכישה של יתרת הבעלות על Clearwire, חברה שמספקת אינטרנט סלולרי בפס רחב, על ידי ספרינט.

לדברי מיניון קלייבורן, יושבת ראש ה-FCC, "בתום בדיקה היסודית מצאה הרשות, כי העסקות שהציעו החברות SoftBank, ספרינט נקסטל ו-Clearwire עולות בקנה אחד עם האינטרס הציבורי". היא הוסיפה, כי "ההשקעה הגדולה ברשתות של ספרינט נקסטל ו-Clearwire תאיץ, קרוב לוודאי, את פרישת שירותי האינטרנט הסלולרי בפס רחב, תגביר את התחרות בשוק הסלולרי, תגדיל את המבחר העומד לרשות הצרכנים, תקדם את החדשנות ותוריד את המחירים".

בעלי המניות של ספרינט נקסטל אישרו בשבוע שעבר ברוב עצום את ההצעה של SoftBank היפנית לרכישת החברה, בתום קרב הצעות מול Dish Network. באוקטובר הגישה החברה היפנית הצעת רכש בגובה של 20.1 מיליארד דולרים, אך לאחר שהעסקה כמעט ונחתמה, הגישה Dish Network הצעה נגדית בגובה של 25.5 מיליארד דולרים. אולם, SoftBank טענה שהצעה משופרת שהגישה, בסך 21.6 מיליארד דולרים, מעניקה לבעלי המניות תמורה טובה יותר במזומן.

Dish Network הגישה הצעה נוספת לרכישת Clearwire, שרוב מניותיה מוחזקות על ידי ספרינט נקסטל. ספרינט, מצידה, הודיעה בדצמבר על כוונתה לרכוש את יתרת המניות של Clearwire ולמזג את הרשת ותחומי התדרים של הנרכשת עם אלה שלה.

מזיושי סאן, מנכ"ל SoftBank, הגיב על החלטת הרשות באומרו, כי "הבדיקה הקפדנית של ה-FCC והאישור של העסקות מייצגים צעד חשוב לקראת יצירה של שוק סלולרי תחרותי יותר בארצות הברית. ההשקעה של SoftBank בספרינט תגביר את החדשנות ואת ההתמקדות בלקוחות, ותאפשר לנו ליצור מתחרה אמיתית בשוק הנשלט על ידי שתי חברות".

יצוין שבעלי מניות המיעוט ב-Clearwire יקיימו הצבעה על ההצעה של ספרינט לרכישת מניותיהם מחר (ב').

אירועים קרובים