פייסבוק רכשה את מונואידקס, המפתחת תוכנה לבדיקת באגים, תמורת כעשרה מיליון דולרים

הנרכשת מפתחת פלטפורמה לאימות קוד, המספקת הוכחה פורמלית להעדר שגיאות ובאגים לפני הקומפילציה ● אנליסטים ציינו, כי הרכישה נועדה להעמיק את אחיזתה של פייסבוק בעולם היישומים הניידים ● בעסקה היה מעורב קוואנטום-וייב קפיטל, בנק השקעות ישראלי-צרפתי בהנהלת שחר אפעל - נשיא נס ישראל לשעבר

פייסבוק (Facebook) רכשה את הנכסים ואת הצוות הטכני של מונואידיקס (Monoidics), חברת סטארט-אפ בריטית המפתחת תוכנה הבודקת באגים בתוכנות. חברת ההזנק, שנוסדה ב-2009, מפתחת פלטפורמה לאימות קוד, המספקת הוכחה פורמלית להעדר שגיאות ובאגים לפני הקומפילציה. הצוות הטכני של החברה, המכונה "צייד באגים", יעבור לעבוד במשרדי פייסבוק בלונדון. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ביותר מעשרה מיליון דולרים.

אנליסטים ציינו, כי הרכישה נועדה להעמיק את אחיזתה של פייסבוק בעולם היישומים הניידים, תחום שהחברה מתמקדת בו בשנה האחרונה יותר מאי פעם. הרכישה מצטרפת לעסקה שנחתמה באפריל השנה לרכישת Parse, ולרכישות בשנה שעברה של אינסטגרם (Instagram) והחברות Glancee ו-Threadsy. רכישות אלו, ציינו אנליסטים, שיפרו באופן משמעותי את החשיפה של פייסבוק לעולם הנייד.

בסוף הרבעון הראשון של השנה עמד היקף המשתמשים הפעילים של פייסבוק בעולם הנייד על 751 מיליון – עלייה של 54% בהשוואה לרבעון המקביל לו אשתקד. נתון חשוב יותר הוא, שההכנסות ממודעות בעולם הנייד היוו כ-30% מסך ההכנסות של החברה מפרסום בכלל. על פי האנליסטים, צמיחה בפעילות הלקוחות של פייסבוק בעולם הנייד היא קריטית לרשת החברתית, כדי לייצר יותר הכנסות מפרסום סלולרי.

בנק ההשקעות הצרפתי-ישראלי קוואנטום-וייב קפיטל (QuantumWave Capital) היה מעורב בהליך הרכישה ושימש כיועץ פיננסי בלעדי למונואידיקס. בנק ההשקעות עוסק בטכנולוגיות וחברות הזנק בתחילת דרכן, ומחפש להן משקיעים או קונים.

קוואנטום-וייב קפיטל הוקם לפני שלוש שנים על ידי רוברט מרקוס – בכיר לשעבר במיקרוסופט (Microsoft), המשמש כיו"ר ומנכ"ל. אל מרקוס חברו שחר אפעל – נשיא נס ישראל לשעבר, המשמש כמנכ"ל בנק ההשקעות, ואליאב גנסין – אף הוא בכיר לשעבר ב-נס, המשמש כראש השירותים האסטרטגיים ו-CTO. בסיס בנק ההשקעות הוא בפריז, והוא מפעיל משרדים נוספים בפאלו אלטו ובתל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים