יואב צור, יועץ מיחשוב בכיר: "המטרה – שהמנמ"רים יהיו חברי הנהלה משפיעים"

"על המנמ"רים לשאוף שחברי ההנהלה יראו בהם אחד משלהם; זה קורה אבל לא לגמרי ולא בכל מקום", אמר צור ● הוא ציין שבאחרונה חל שינוי בשוק ה-IT ומספר מנמ"רים בחברות גדולות נאלצו ללכת הביתה - ולא מסיבות מקצועיות

יואב צור, נציג פאנאיה בישראל. צילום: ניב קנטור

"המטרה שלנו היא שחברי הנהלה יראו בנו, המנמ"רים, אחד משלהם. זה קורה, אבל לא לגמרי ולא בכל מקום. עלינו לשאוף להיות בעיני המנכ"ל חלק מהחבורה, להיות חברי הנהלה משפיעים", כך אמר יואב צור, בעל חברה לפיתוח עסקי וייעוץ אסטרטגי.

צור, לשעבר סגן נשיא בכיר בנס טכנולוגיות, סמנכ"ל ב-יבמ גלובל סרוויסס (IGS) ובתדיראן, היה בין הדוברים במפגש החצי שנתי של פורום C3, מועדון המנמ"רים מבית אנשים ומחשבים. המפגש התקיים באחרונה בהשתתפות מאות מנמ"רים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

בדבריו התייחס צור לכמה ארגונים מובילים במשק: תנובה, טבע, פסגות, כלל ביטוח, בנק לאומי והוט מובייל (Hot mobile). "בכולם, המנמ"רים הלכו הביתה, אף שהיו מקצועיים ומנוסים", ציין. "סיבת ההליכה שלהם לא הייתה על רקע מקצועי".

"על מנת שמיצובו של המנמ"ר ישתנה, עליו לשאול את עצמו כמה שאלות: איפה אני יושב? מתי קראתי באחרונה את הדו"חות הכספיים של החברה ושל מתחרותיה? מי היועצים שלי? עד כמה אני מודע ומבין את הסיכונים העסקיים שנגזרים מפעילות היחידה שבראשותי? האם אני מפעיל חשיבה משפטית עסקית?", אמר צור. "על המנמ"ר לשאול את עצמו האם חבריו להנהלה, והמנכ"ל בראשם, רואים בו אחד משלהם בצוות העסקי, או שמא הוא וגוף ה-IT שבראשותו הם עדיין גוף מטה מקצועי ותו לא?".

צור הביא דוגמה דילמה שהוצגה למשתתפים בקורס מנמ"רים: בחברה עסקית קיים אילוץ המחייב את החלפת הפלטפורמה הטכנולוגית. השאלה היא האם עדיף להסב מערכת ליבה ותיקה או ליישם פתרון מתקדם חדש. המשתתפים קיבלו כמה נתונים כספיים ובסוף החליטו ברוב מוחץ ללכת על הסבה, שלכאורה נראתה זולה יותר, אולם אינה בהכרח כזו.

בהמשך, הוא הציג את המתודולוגיה ובניית האסטרטגיה להשפעה של המנמ"ר בארגון: "הגדר מטרות ויעדים – של הארגון ושל יחידת ה-IT; בחן מהן האג'נדות של המנמ"ר, של המנכ"ל ושל הארגון – אג'נדות סמויות וגלויות; למד את הביזנס הארגוני לעומק, לרבות שפה, תהליכים, שוק ומתחרים; זהה את המשפיעים והמחליטים, הפורמליים והלא פורמליים, בהנהלה, בדירקטוריון ובחיצוניים; הגדר ותעדף לקוחות – שלך ושל היחידה; בצע SWOT שלך, של היחידה ושל הארגון; קבע אסטרטגיה ואת אופן יישומה בפועל; וצור בריתות ונטרל יריבים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים