פייסבוק משנה את הפיד "כדי להבטיח שתראו את הפוסטים הכי חשובים לכם"

החברה השיקה תכונה חדשה בשם Story bumping, שמקפיצה כמעט אל ראש הניוז פיד של המשתמש פוסטים שקיבלו הרבה לייקים ותגובות, אולם הוא לא גולל את הדף מספיק למטה כדי לראות אותם ● במבחנים שעשתה פייסבוק התגלה, כי שימוש בתכונה הביא לעלייה בצפיות ובמספר התגובות, הלייקים והשיתופים שקיבלו הפוסטים שהוקפצו

משתמשים ומנהלי דפים בפייסבוק (Facebook) מתלוננים מזה מספר חודשים שהאלגוריתם של הרשת החברתית, EdgeRank, מונע מפוסטים מסוימים מלהופיע בניוז פידים של משתמשים. פייסבוק מודעת לבעיה ובמסיבת עיתונאים שהתקיימה אמש (ג') מסרה, כי היא ביצעה שינוי שיסייע למשתמשים לצפות בתכנים שיותר רלוונטיים להם.

התכונה Story bumping מקפיצה כמעט אל ראש הפיד של המשתמש פוסטים שקיבלו הרבה לייקים ותגובות, אולם הוא לא גולל את הדף מספיק למטה כדי לראות אותם.

לארס בקסטרום, מנהל הנדסה בפייסבוק, כתב בבלוג, כי החברה בחנה את Story bumping על קבוצה קטנה של משתמשים. הממצאים הראו, כי שימוש בתכונה הביא לעלייה של 5% במספר התגובות, השיתופים והלייקים לסיפורים שהגיעו מחברים של המשתמשים וגידול של 8% כשהסיפורים הגיעו מדפים. השימוש בתכונה אף הגדיל את מספר הפוסטים שהמשתמשים קראו מ-57% ל-70%.

לדברי בקסטרום, "הנתונים הראו שהעדכון הזה מאפשר בצורה טובה יותר למשתמשים לקרוא את הפוסטים שהם רוצים, גם אם הם מפספסים אותם בפעם הראשונה. לבעלי הדפים, התכונה מסייעת להגברת הפופולריות של הפוסטים שהם מעלים ולכך שיותר אנשים יראו אותם, אפילו יותר מכמה שעות אחרי שהם הועלו".

"שיפורים כמו Story bumping יעשו את הניוז פיד של המשתמשים יותר רלוונטי עבורם, וזה רווח גדול", הוסיף. "המפרסמים צריכים לעבור יותר לפרסומות בניוז פיד מאשר לפוסטים. בפרסומות בניוז פיד אפשר להתמקד יותר במטרה ולשלוט טוב יותר על אורך המסר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים