גרטנר: 75% מתקציבי ה-IT הממשלתיים לא יצטמצמו השנה – וייתכן שאף יגדלו

על פי מנמ"רים ממשרדי ממשלה שנסקרו על ידי חברת המחקר, הפחתת העלויות העסקיות הכוללות חשובה כעת יותר מהפחתת עלויות ה-IT בלבד, מה שיאפשר להם להאיץ את יוזמות המיחשוב הארגוניות שלהם ביתר שאת ● ריק הווארד, גרטנר: "מנמ"רים במשרדי הממשלה הולכים להגדיל באופן קיצוני את הערך העסקי של ה-IT, על ידי ארגון מחדש של היצע השירותים שלהם"

על אף המגמה הנמשכת של הקטנת עלויות שירותי ה-IT, כמעט 75% מתקציבי המיחשוב הממשלתיים ברחבי העולם יישארו כמות שהם, או אף יגדלו – כך על פי מחקר חדש שפרסמה גרטנר (Gartner). המחקר נערך בקרב 400 מנמ"רים של משרדי ממשלה ברחבי העולם, שציינו כי הפחתת העלויות העסקיות הכוללות חשובה כעת יותר מהפחתת עלויות ה-IT בלבד, מה שיאפשר להם להאיץ את יוזמות המיחשוב הארגוניות שלהם ביתר שאת.

על פי הדו"ח, בראש סדר העדיפויות העסקי של המנמ"רים הממשלתיים ניצבת אספקת יכולות תפעוליות לארגון, ולאחר מכן, בסדר יורד: שיפור תשתיות ויישומי ה-IT; צמצום הוצאות הארגון; הרחבת בסיס הלקוחות ושימור הלקוחות הקיימים; הטמעת האסטרטגיה הארגונית; שימור כוח האדם הארגוני; סיוע לצמיחת הארגון; שיפור התהליכים העסקיים; הגדלת הבקרה הניהולית; והטמעת פתרונות ניידות.

בתחום סדרי העדיפויות הטכנולוגיים, בראש ניצבים בינה עסקית וניתוח צופה פני עתיד (Analytics), ולאחריהם: חידוש מערכות מורשת; ניהול ה-IT; טכנולוגיות לשיתופיות; טיפול בהיבטי הרכיבים הניידים; פיתוח יישומים לסביבה הניידת; טכנולוגיות אבטחת מידע; מיחשוב ענן; וירטואליזציה של תחנות הקצה; וארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA).

ריק הווארד, מנהל מחקר בגרטנר, אמר כי "לאחר שנים שבהם נאמר הביטוי 'לעשות יותר עם פחות', מנמ"רים ממשלתיים רבים מדווחים שתקציביהם התייצבו או גדלו, מה שממצב אותם בעמדה טובה יותר לספק ולנהל שירותי IT בצורה יעילה יותר. מנמ"רים אלה הולכים להגדיל באופן קיצוני את הערך העסקי של ה-IT, על ידי ארגון מחדש של היצע השירותים שלהם. זאת, כדי לייצר חידושים ולשפר את ביצועיה של הממשלה".

הווארד ציין, כי ממצאי המחקר החדש מצויים בסתירה למצב במגזר הפרטי, המצוי בצמצום, אלא שהממשלות בדרך כלל מפגרות אחרי מגזר זה באימוץ טכנולוגיות. למרות זאת, חברת המחקר צופה כי הגידול בתקציבי ה-IT במגזרי הממשלה והחינוך יהיה צנוע ויעמוד בממוצע שנתי על 1.3% עד 2017, עם דגש על שירותי IT, תוכנה ומרכזי מיחשוב. הווארד ציין, כי המנמ"רים במגזר הממשלתי אימצו מיומנויות כמו כל היחידות העסקיות, בעיקר בשל מגמת ה'הצטרכנות' של הטכנולוגיה, "במקום לראות במגמות הטכנולוגיות החדשות איום, המנמ"רים יאמצו אותם כאמצעי להרחבת ההשפעה שלהם על הארגון, מעבר להשפעתם המסורתית".

עוד עולה מהמחקר, כי הכהונה הממוצעת של מנהלי מערכות מידע ממשלתיים עומדת על 3.8 שנים, בהשוואה לממוצע של 4.8 שנים בכל שאר ענפי המשק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים