פורסטר: רוב המפתחים בענן משתמשים בשירות של אמזון

על פי סקר שערכה חברת המחקר, שירות EC2 של אמזון מוביל עם 62% מהמפתחים, לאחריו נשרך מאחור Azure של מיקרוסופט עם 39% מהם, ובמקום השלישי מדורגת פלטפורמת הענן של גוגל, בה משתמשים 29% מהמפתחים

רוב המפתחים שמפתחים בענן, עושים זאת עם שירותי מיחשוב הענן של אמזון (Amazon), מיקרוסופט (Microsoft) או גוגל (Google), כאשר אמזון מובילה – כך עולה ממחקר חדש של פורסטר (Forrester). הסקר נערך בקרב 1,611 מפתחים ברחבי העולם, והעלה כי 20% מהם מפתחים בענן. תחומי השימוש העיקריים לפיתוח מבוסס ענן הם שימוש במשאבי מיחשוב, אחסון ומערכות בסיסי נתונים רלציוניים.

על פי ג'פרי המונד, אנליסט בחברת המחקר, רוב המפתחים משתמשים בענן של אמזון כמקור לכוח העיבוד הגולמי. כך, שירות EC2 של אמזון מוביל עם 62% מהמפתחים, לאחריו נשרך מאחור Azure של מיקרוסופט עם 39% מהם, ובמקום השלישי מדורגת פלטפורמת הענן של גוגל, בה משתמשים 29% מהמפתחים.

בתחום מערכות ניהול מסדי נתונים רלציוניים, המערכות של אמזון ומיקרוסופט מדורגות באופן צמוד: Azure של מיקרוסופט מצוי בשימוש בקרב 48% מהמפתחים, ולאחריו RDS של אמזון עם שימוש על ידי 45% מהמפתחים.

בתחום האחסון, Amazon Web Services מובילים עם שימוש בקרב 42% מבין המפתחים בענן. שניים, מדורגים השירותים של מיקרוסופט עם 32% מהמפתחים וגוגל שלישית, עם 31% מהם.

המונד מציין, כי בין החברות קיים מירוץ משולש, הניכר במונחים של תוכניות התרחבות שלהן בשנה הקרובה, מה שיביא לשוק עוד יותר תחרותי ב-2014. הוא רואה הקבלות חזקות בין מה שמסתמן בשוק מיחשוב הענן הארגוני, ושוק התוכנה הארגוני מבחינה היסטורית: "שחקנים חזקים שולטים בשוק, לא ניכרת הובלה ברורה של מי מהם, והלקוחות בוחרים במענה הטוב ביותר עבורם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים