חברות הסלולר הוותיקות ממשיכות לאבד גובה: יותר מ-40 אלף לקוחות נטשו אותן ברבעון השלישי

סלקום סובלת מהנטישה הגבוהה ביותר: למעלה מ-21 אלף לקוחות עזבו אותה ברבעון השלישי של השנה - כמעט פי שניים מפרטנר, שנמצאת במקום השני ● לעומתן, גולן טלקום גייסה ברבעון שחלף יותר מ-30 אלף לקוחות ● בסך הכל, רק 4% מלקוחות הסלולר התניידו ברבעון

התחרות העזה בשוק הסלולר ממשיכה להכות קשות בחברות הוותיקות, שחוו ברבעון השלישי ירידה דרמטית נוספת במספר הלקוחות שלהן: יותר מ-40 אלף מנויים עזבו אותן לטובת המפעילות החדשות, ובראשן גולן טלקום.

נתונים חדשים שפורסמו מראים שסלקום איבדה ברבעון האחרון 21,215 לקוחות. עם זאת, היא הצליחה לעצור, ולו זמנית, את המגמה: בספטמבר עזבו אותה רק 1,443 מנויים. השנייה מבין החברות הסלולריות הננטשות היא פרטנר, עם 11,069 מנויים שהעדיפו חברות אחרות על פניה ברבעון האחרון ו-3,737 – בספטמבר. את פלאפון עזבו 8,389 ו-4,672 לקוחות, בהתאמה. מספר הלקוחות שנטשו את פלאפון גדל בין אוגוסט לספטמבר בכ-3,000.

המרוויחה הגדולה מנטישת החברות הוותיקות היא גולן טלקום, שבספטמבר גייסה כמעט 9,000 מנויים חדשים וברבעון כולו – יותר מ-30 אלף. הרחק אחריה במקום השני נמצאת יו-פון של אלון סלולר, עם כ-7,500 מנויים ברבעון, מהם כ-2,200 בספטמבר. חברת ה-MVNO החדשה 019-טלזר, שנכנסה לשוק באחרונה, הצליחה לגייס בחודש שעבר 238 מנויים.

לעומת זאת, מהוט מובייל (HOT Mobile) נגרעו בחודש שעבר כ-660 לקוחות, על אף שברבעון השלישי כולו היא גייסה כ-5,200. בחברה הסבירו זאת בכך שהמספר כולל גם נטישה של לקוחות מירס, אך שכחו לציין שגם הגיוס כולל את מנוייה. נראה, כי בעיות השירות והטכנאים של הוט משתקפות בתדמית שלה בקרב הצרכנים, מה שמשפיע לרעה גם על זרוע הסלולר שלה. גם המפעילות החדשות האחרות לא הציגו נתונים חיוביים בכל הנוגע לגיוס מנויים חדשים: הום סלולר איבדה ברבעון האחרון 167 לקוחות ובספטמבר – 566 בספטמבר, וברמי לוי עמדו המספרים על 425 ו-2,149, בהתאמה.

עוד עולה מהנתונים, כי הניידות לא כל כך נפוצה בארץ כמו שחושבים: רק 4% מסך מנויי הסלולר עברו מחברה אחת לאחרת במהלך הרבעון השלישי של השנה, בניגוד אולי למה שניתן היה לצפות. על פי הנתונים, סך הניודים בספטמבר עמד על קצת יותר מ-125 אלף לקוחות וברבעון כולו – על כ-420 אלף. קיימת קבוצה קבועה פחות או יותר, של כחצי מיליון לקוחות, שנודדים בין המבצעים של החברות החדשות ומחליפים ספקית מדי כמה חודשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים