ברזיל: הרשויות חושדות שגוגל עשתה שימוש לא הוגן בתוכן של מתחרים

על פי החשד, החברה מסתירה מסעות פרסום במנועי חיפוש אחרים כדי להעניק יתרון ל-AdWords, משכפלת תכנים מאתרים מתחרים ומעניקה יתרון לא הוגן לחנות שלה ● מגוגל נמסר כי היא משתפת פעולה עם החקירה

הרשויות בברזיל פתחו בחקירה של הגבלים עסקיים נגד גוגל (Google), בעקבות טענות שהעלו מיקרוסופט (Microsoft) ומתחרות נוספות. על פי אותן חברות, ענקית הרשת עשתה שימוש לא הוגן בתוכן של חברות מתחרות, הרתיעה מפרסמים מלפרסם אצלן והעניקה עדיפות למוצרים שלה עצמה בתוצאות החיפוש.

בתלונתה טענה מיקרוסופט כי גוגל מסתירה מסעות פרסום במנועי חיפוש אחרים כדי להעניק יתרון לא הוגן לתוכנית הפרסום AdWords, שאחראית לכ-95% מההכנסות של גוגל עצמה.

שתי חברות ברזילאיות שמפעילות אתרים להשוואת מחירים טענו כי ענקית הרשת משכפלת ביקורות על מוצרים מהאתרים שלהן מבלי לאפשר להן לשכפל תכנים באופן דומה מהאתר שלה, Google Shopping. עוד טענו חברות אלה כי גוגל מעניקה יתרון לא הוגן ל-Google Shopping בתוצאות החיפוש שלה ומשלבת בתוצאות החיפוש הכלליות תכנים מתוכו, ובכלל זה תמונות, מחירים וביקורות.

מהרשות להגבלים עסקיים של ברזיל נמסר בסוף השבוע כי הטענות הללו נבחנות. דוברת גוגל במדינה מסרה כי החברה משתפת פעולה עם הרשויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים