טרנד מיקרו: תופעת גניבת הזהויות תתעצם עד 2020 בשל המיחשוב הלביש ו-"האינטרנט של הדברים"

על פי דו"ח הערכת איומי אבטחת המידע השנתי של ענקית האבטחה, חדירת הטכנולוגיה להיבטים שונים בחיי האזרח, דוגמת "האינטרנט של הדברים" (The Internet of Things) ומיחשוב לביש, כגון משקפים ושעוני יד, ישנו את כללי המשחק ● בנוסף, אומרים בטרנד מיקרו, האיום על הטלפונים החכמים ימשיך לעמוד במוקד התקפות הסייבר ב-2014, כאשר כמות הנוזקות שינסו לחדור דרך אפליקציות אנדרואיד מוערכת בשלושה מיליון

חדירת הטכנולוגיה להיבטים שונים בחיי האזרח, דוגמת "האינטרנט של הדברים" (The Internet of Things) ומיחשוב לביש, כגון משקפים ושעוני יד, ישנו את כללי המשחק ויביאו להתגברות הסיכויים לניסיונות גניבת זהויות עד שנת 2020 – כך מעריכה טרנד מיקרו (Trend Micro) בדו"ח הערכת איומי אבטחת המידע השנתי שלה.

על פי הדו"ח, שנושא את הכותרת "טשטוש גבולות: הערכת איומי אבטחת המידע לשנת 2014 ומעבר לה", האיום על הטלפונים החכמים ימשיך לעמוד במוקד התקפות הסייבר ב-2014, כאשר כמות הנוזקות שינסו לחדור דרך אפליקציות אנדרואיד (Android) בשנה הקרובה מוערכת בשלושה מיליון.

עוד עולה מהדו"ח, כי העליה בשימוש ביישומי בנקאות סלולרית תביא להתגברות האיומים ובמיוחד בשל סכנת התקפות המכונות Man in the middle, שיקשו על תהליך האימות של המשתמש. מגמה נוספת שתאפיין את השנה הבאה, על פי ענקית האבטחה, היא שפושעי הסייבר ימשיכו לנקוט בהתקפות ממוקדות, ויעשו שימוש במתודולוגיות כגון שימוש בקוד פתוח בשליחת מייל ממוקד (Spear Phishing)

טרנד מיקרועל פי הדו"ח, חוסר התמיכה בתוכנות פופולריות דוגמת חלונות XP וגרסה 6 של ג'אווה (Java) יחשוף מיליוני משתמשים להתקפות סייבר. עוד צוין, כי אמון הציבור, שנסדק בעקבות חשיפת מעקבים מצד ממשלים שונים, יוביל למגמה של מציאת פתרונות להחזיר את פרטיות המשתמש.

"אנו מזהים, כי היקף האיומים המתוחכמים יתרחב בקצב מואץ באופן שישפיע על אזרחים, ארגונים עסקיים וממשלות כאחד", אמר ריימונד ג'נס, ה-CTO של טרנד מיקרו. "החל בניצול נקודות תורפה ביישומי בנקאות סלולרית, דרך התקפות מכוונות, גניבת נתונים אישיים ועד פריצות מידע בסדר גודל משמעותי. נראה ששנת 2014 תהיה שנה עמוסת פעילות. נראה עליה גם במגמת ה-IoE (ר"ת The Internet of Everything, 'האינטרנט של הכל'), המהווה איום שילך ויתעצם עד סוף העשור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים