ה-FBI חושש מהאקרים – אולם מגייס אותם לשורותיו

הארגון מפעיל את ההאקרים כדי שיפרצו לתוכנות זדוניות למרות החשש שלו שאם הם ייתפסו, הם עלולים לחשוף את שיטות העבודה שלו

ה-FBI חושש מהאקרים, אולם מגייס כאלה לשורותיו, על מנת לפרוץ לתוכנות זדוניות – כך עולה מידיעה שפורסמה בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). החשש של הבולשת נובע מכך שאם אותם האקרים ייתפסו, הם עלולים להסגיר שיטות עבודה שלה.

כריסטופר סגויאן, מהנדס ראשי באיגוד האמריקני לזכויות האזרח, אמר בכנס Defcon בלאס וגאס שיצרנים קטנים משווקים לארגון כלים לא חוקיים המאפשרים פריצה ומעקב אחר מסרים ומחשבים שקשורים לרשת האינטרנט. הוא מצא מסרים של אנשים פרטיים שמספרים ברשתות החברתיות כי הם מועסקים בחברות שמספקות כלי מעקב כאלה לרשויות אכיפת החוק בארצות הברית. עובד ציבור בכיר לשעבר אישר באחרונה כי ה-FBI מזמין תוכנה למעקב לפי צרכיה מגורמים פרטיים וקונה מוצרי תוכנה כאלה מהמגזר העסקי. מדובר בהאקרים ובחברות ממקומות שונים בעולם שמשווקים תוכנות "יום אפס" שמקורותיהן לא יודעים לחברות מסחריות, ובאחרונה גם לגופי ממשל.

גוגל (Google) קוראת להאקרים, במסגרת התוכנית Bug Bounty, לדווח על נקודות תורפה בתוכנות שלו. באחרונה העניקה החברה לעובד מחקר מאוניברסיטת לוכסמבורג 31 אלף דולר על חשיפה של שלושה פגמים ברמת סיכון גבוהה בדפדפן כרום (Chrome).

פרופ' פטר לודלאו, מומחה לתרבות אינטרנט ומרצה לפילוסופיה באוניברסיטת נורת' ווסטרן, ציין בראיון שערך עמו ה-Business Insider כי "חברות המעודדות ותומכות בפעילות קבוצות ביון מסחריות המתדלקות את מרוץ החמוש בחלל הקיברנטי. כאשר 'משחררים' לאינטרנט תוכנה המנצלת נקודות תורפה ביישומים מסוימים יוצרים גל של שיפורים, העתקות ומוטאציות שיכולות לתקוף בחזרה את יוצר או מפרסם המידע והתוכנה שמנצלת את נקודות התורפה. האינטרנט הולך ונעשה אזור לחימה, המתודלק בכספים שניתנים על ידי מדינות לאום לאנשים המפתחים את אמצעי התקיפה הללו".

דובר ה-FBI מסר לוול-סטריט ג'ורנל כי הארגון המשתמש בתוכנות "יום אפס" חושש מחקירת האקרים באמצעים פולשניים ומפוקפקים כאלה, מאחר שהם עלולים לחשוף את שיטות הפעולה של הבולשת. באחרונה פסל שופט בטקסס את השימוש שעושה ה-FBI בתוכנות שכאלה כדי לדלות בחשאי קבצים ותמונות מתוך מצלמה המשולבת במחשב, מחשש שגם אזרחים תמימים יהפכו יעדים למעקב חשאי שכזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים