סומכים על המזל: יותר משני שליש מהציבור בישראל לא מגבים קבצים

סקר שנערך בנושא מגלה שפחות מ-30% מבצעים גיבוי באופן סדיר ● עוד עולה מהנתונים כי גברים מבצעים גיבוי יותר מנשים והמודעות לנושא יורדת ככל שגיל המשתמש עולה

70.6% מהציבור בישראל לא מבצעים גיבוי של קבצים במחשביהם, או עושים זאת לעתים רחוקות – כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה.

הסקר בוצע בסוף דצמבר 2013 ביוזמת אפריקוט טכנולוגיה, בעקבות הסופה ומזג האוויר הסוער. השתתפו בו 500 משיבים, גברים ונשים בני 18 ומעלה, שמהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים בארץ.

28.6% מהמשיבים העידו כי אינם מבצעים גיבוי לקבצים שלהם ו-8.1% ענו כי כלל לא היו מודעים לכך שצריך לבצע גיבוי. 33.9% אמרו כי הם מבצעים גיבוי לקבצים רק לעתים רחוקות. רק 29.4% מהנשאלים סיפרו שהם מבצעים גיבוי לעתים קרובות.

המודעות לנושא הגיבוי, כך עולה מהסקר, פוחתת ככל שגיל המשיב עולה, וישנו גם מתאם בין המודעות לצורך בגיבוי בקרב הצעירים לגיבוי בפועל: 31.9% מבני 34-18 העידו כי הם מבצעים גיבוי למחשב לעתים קרובות, לעומת 28% מבני 54-35 ו-14.7% מבני 55 ומעלה.

נתונים נוספים:
● 32% מבעלי הכנסה מעל הממוצע מבצעים גיבוי לעתים קרובות, בהשוואה ל-24.3% מבעלי הכנסה ממוצעת ו-16.1% שהכנסתם קטנה מהממוצע. מכאן שככל שרמת ההכנסה נמוכה יותר, יש פחות מודעות לצורך בגיבוי קבצים הנמצאים על המחשב.

● 27.9% מהגברים העידו כי הם מבצעים גיבוי לעתים קרובות מול 22.9% מהנשים. 23.1% מהגברים כלל לא יודעים שיש לבצע גיבוי לקבצים לעומת 26.3% מהנשים.

● 30.9% מהמשיבים שהינם בעלי השכלה אקדמית העידו כי הם מבצעים גיבוי לעתים קרובות, בהשוואה ל-20.4% מבעלי השכלה על תיכונית ו-22.9% מבעלי השכלה תיכונית ומטה.

לדברי אודי לפיד, מנכ"ל אפריקוט, "נפילת מתח, פגיעת ברק, רעידת אדמה ועוד – כל אלה אירועים שעלולים לגרום לנזק בלתי הפיך למחשבים הביתיים. צרכנים שומרים על גבי המחשב שלהם מידע ותכנים משמעותיים לנו ביותר. מידע זה מצוי בסכנה מתמדת שהגורמים לה עשויים להיות החל בכשל של הכונן הקשיח במחשב, נזקי טבע כמו שריפות, פגיעות ברק, תקלות ברשת החשמל ואפילו שיטפונות, נפילות מתח, נפילה פיזית של המחשב, וירוסים, גניבת מחשב בעקבות פריצה ועוד".

לפיד הוסיף כי "פיגועי הטרור בספטמבר 2001 בהחלט העלו על סדר היום הציבורי את חיוניותן של מערכות הגיבוי וההמשכיות העסקית במגזר העסקי. לצערי, מאז חווינו בארץ אירועים חמורים, מהתקפות טילים וגם הסופה מלפני כמה שבועות, שגרמה לבעיות רבות. יחד עם זאת, עדיין למחצית מהחברות במשק אין תוכנית התאוששות מאסון והמשכיות עסקית איכותית, שתסייע להם להתמודד עם קטסטרופה, תקלה חמורה או אפילו השבתה הנובעת מתחזוקה שוטפת. גם בקרב הציבור המודעות לנושא לא גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים