בגלל הפרסום במובייל: פייסבוק סגרה את השנה עם עליות בולטות
הפרסום הסלולרי אחראי לכ-90% מההכנסות הרבעוניות של הרשת החברתית הפופולרית ● ככלל, ההכנסות של החברה זינקו ברבעון האחרון ב-63% ובשנה כולה - ב-55% ● הרווח הנקי קפץ ברבעון ביותר מ-700% ובשנה כולה - פי 28
הפרסום במובייל עובד לפייסבוק (Facebook): התוצאות שפרסמה החברה מראות כי המודעות שהיא משלבת באפליקציה הסלולרית שלה הביאו לעלייה תלולה בהכנסותיה. אלה זינקו ברבעון האחרון של 2013 ב-63% ל-2.59 מיליארד דולר, 2.34 מיליארד מהם מפרסום בנייד. בשנה הכספית כולה עלו ההכנסות ב-54.69% ל-7.87 מיליארד דולר בהשוואה ל-5.09 מיליארד ב-2012.
הרווח הנקי של פייסבוק קפץ ברבעון האחרון של השנה ביותר מ-700% ועמד על 520 מיליון דולר לעומת 64 מיליון. ב-2013 כולה הוא עלה פי 28.3 ל-1.5 מיליארד דולר.
עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הכלליות השנתיות גדלו ב-11.36% ל-5.07 מיליארד דולר מול 4.55 מיליארד. הרווח התפעולי קפץ ב-421.2% ל-2.8 מיליארד דולר לעומת 538 מיליון.
ההוצאות הכלליות הרבעוניות זינקו ב-36.72% ל-1.45 מיליארד דולר בהשוואה ל-1.06 מיליארד. ההוצאות הגולמיות גדלו ב-23.37% ל-491 מיליון דולר מול 398 מיליון, הרווח הגולמי זינק ב-63.09% ל-2.09 מיליארד דולר בהשוואה ל-1.19 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-81.01% מול 74.85%.
בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-44.72% ל-961 מיליון דולר לעומת 664 מיליון והרווח התפעולי קפץ ב-116.63% ל-1.13 מיליארד דולר בהשוואה ל-523 מיליון ברבעון האחרון של 2012.
שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של הרשת החברתית הפופולרית, אמרה כי התוצאות מוכיחות למפרסמים עד כמה שירות המודעות של פייסבוק אפקטיבי. לדבריה, "נמשיך לבדוק את הפרסומות בווידיאו, אבל אני לא מאמינה שהן יתפסו חלק גדול בטווח הקרוב". היא הוסיפה כי גם הפרסומות באינסטגרם (Instagram) קרבות. "זה מוצר חדש ואנחנו מתכוונים להחדיר אותו מאוד לאט".
מספר המשתמשים בפייסבוק הגיע בתום הרבעון האחרון של השנה ל-1.23 מיליארד – 3.4% יותר מאשר בתום הרבעון השלישי. 945 מיליון מתוכם משתמשים ברשת החברתית באמצעות הטלפונים הניידים – עלייה של 8.1%. מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, אמר בהקשר זה כי "אנחנו מקווים שבעשור הבא נצליח לחבר את כל העולם".
תגובות
(0)