לא מי שחשבתם: נא להכיר – שבוע הכפילים

החברים שלכם בפייסבוק מחליפים את תמונות הפרופיל שלהם בצילומים של ידוענים שדומים להם? זה לא סתם טרנד, אלא שבוע שלם שקיים בעולם מספר שנים ותפס תאוצה בארץ בשנה שעברה

אם נכנסתם לפייסבוק (Facebook) בימים האחרונים, ובפרט החל מאתמול (ש'), ולא הבנתם מדוע חברים שלכם מחליפים את תמונות הפרופיל שלהם לכאלה של אנשים מפורסמים – יש לזה סיבה: לא, הם לא השתגעו, זה גם לא טרנד חד פעמי וסוחף – מדובר בשבוע הכפילים. או, בשמו הלועזי הדי מסובך, Doppelganger Week.

שבוע הכפילים חל מדי שנה בתחילת פברואר, מאחר שמי שהחל אותו עשה זאת ב-2 בפברואר 2010. נהוג לשייך את הראשוניות לבוב פאטל, שלאחר שחברים שלו העירו לו שהוא דומה לטום סלק, הוא פשוט החליף את תמונתו לזו של השחקן. כך או כך, מאז הוא מצוין בכל שנה ברחבי העולם, בעיקר ברשתות החברתיות.

בישראל החל השבוע הזה לצבור תאוצה בשנה שעברה – על ידי הגולשים ככלל אבל גם על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהחליף את תמונת הפרופיל שלו לזו של דמותו בארץ נהדרת, אותה מגלם מריאנו אידלמן. בעקבותיו עשו כך בכירים ומפורסמים נוספים, בהם דובר צה"ל, תא"ל יואב מרדכי, שהחליף את תמונתו לזו של שייקה לוי מהגשש החיוור, השר אביגדור ליברמן, שהפך לשון קונרי, ונורית גלרון, ששמה בפרופיל שלה צילום של יהודית רביץ. השנה, דרך אגב, אף אחד מהם לא שינה את תמונתו, נכון לכתיבת שורות אלה.

למקרה ששאלתם את עצמכם למה השבוע קרוי בשם המסובך הזה – ובכן, המילה Doppelganger היא, בגרמנית, הלחם של המילים "כפול" ו-"הֵלך", או בקיצור – כפיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים