טוויטר מאכזבת את המשקיעים: ההפסד זינק ומספר המשתמשים החטיא את התחזיות
התוצאות הראשונות אי פעם שפרסמה הרשת החברתית לאחר ההנפקה מראות על עלייה רבעונית של פי 60 בהפסד הנקי וגידול של 4% בלבד במספר המצייצים - אף על פי שהוציאה סכומים ניכרים על פרסום ● כתוצאה מכך, התחושה בקרב האנליסטים היא שטוויטר תתקשה להגיע לקהלים גדולים
טוויטר (Twitter) פרסמה את התוצאות הכספיות הראשונות שלה אי פעם לאחר ההנפקה – והיא כבר מאכזבת את המשקיעים והאנליסטים: ההכנסות שלה אמנם עלו, אך ההפסדים עלו בשיעור ניכר הרבה יותר, וגם מספר המשתמשים לא מעורר שביעות רצון.
הנתונים מראים שטוויטר לא מתרוממת, בכל אופן לא כמו המתחרות שלה. ברבעון האחרון של 2013 היו לחברה 241 מיליון משתמשים – גידול של 4% בלבד לעומת 232 מיליון ברבעון השלישי של השנה. מדובר בגידול הרבעוני הקטן ביותר מאז שטוויטר מפרסמת את מספרי המשתמשים שלה וקטן מההערכות בשוק, שעמדו על 246 מיליון. יצוין כי מספר המשתמשים כמעט שלא עלה אף על פי שטוויטר משקיעה סכומים אדירים בפרסום, בקידום מכירות ובמחקר ופיתוח, מה שגם הביא לה הפסד ענק. כתוצאה מכך, התחושה בקרב האנליסטים היא שטוויטר תתקשה להגיע לקהלים גדולים.
אולם, יש גם פן חיובי – ההכנסות: אלה גדלו ב-2013 ביותר מפי שניים – 109.79% – ל-664.89 מיליון דולר לעומת 316.93 מיליון ב-2012. ברבעון האחרון שלה הן צמחו ב-116.2% ל-242.68 מיליון דולר בהשוואה ל-112.25 מיליון ברבעון המקביל ב-2012. לעומת זאת, ההפסד הנקי השנתי של טוויטר זינק פי 8.12 ל-645.32 מיליון דולר מול 79.4 מיליון וברבעון האחרון שלה – פי 58.8, ל-511.47 מיליון דולר לעומת 8.71 מיליון.
החברה רשמה עליות גם בהוצאות הכלליות שלה, שגדלו פי 3.3 ל-1.3 מיליארד דולר בהשוואה ל-394.02 מיליון, ובהפסד התפעולי, שקפץ פי 8.2 ועמד על 635.83 מיליון דולר מול 77.08 מיליון.
ברבעון האחרון של השנה זינקו ההוצאות הגולמיות של טוויטר ביותר מפי שלושה ל-112.65 מיליון דולר לעומת 36.92 מיליון, הרווח הגולמי גדל ב-72.61% ל-130.02 מיליון דולר בהשוואה ל-75.33 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-53.58% מול 67.11%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו פי 7.6 ל-639.7 מיליון דולר לעומת 84.11 מיליון וההפסד התפעולי זינק פי 58.08 ועמד על 509.68 מיליון דולר בהשוואה ל-8.78 מיליון.
דיק קוסטולו, מנכ"ל טוויטר, העדיף להתייחס לחצי המלא של הכוס: "הצגנו את הרבעון הטוב ביותר שלנו עד כה. יש לנו יוזמות רבות בקנה ואני בטוח שהן יתרמו לבניית חוויה טובה יותר למשתמשי טוויטר".
תגובות
(0)