הצעת חוק בארצות הברית: יצרניות מכשירים ניידים יחויבו לשלב במכשירים מנגנון להשבתה מרחוק

ארבעה סנאטורים העלו את ההצעה לאחר שחוק דומה עבר בקליפורניה ● המנגנון ייושם על מנת להתריע גנבים ● חברות הסלולר צפויות להתנגד על רקע פגיעה במכירות ביטוחים

שבוע לאחר שסנאטור במדינת קליפורניה הגיש הצעת חוק שתחייב לצייד טלפונים חכמים הנמכרים במדינה במנגנון להשבתה מרחוק, החלו שורה של מחוקקים פדראליים לקדם הצעת חוק דומה.

ארבעה סנאטורים הגישו הצעת חוק ארצית שתחייב לצייד טלפונים חכמים במנגנון להשבתה מרחוק, על מנת להרתיע מפני גניבה. אולם, למרות שמנגנון כזה יכול להועיל לצרכנים, הרי שהועלו חששות כי הוא ינוצל לרעה על ידי האקרים.

על פי נתונים של רשות התקשורת הפדראלית (FCC) בארצות הברית, גניבות של טלפונים חכמים מייצגות בין 30%-40% מכלל מעשי השוד בערים גדולות ברחבי ארצות הברית. בסן פרנסיסקו, למשל, מגיע השיעור של גניבות הטלפונים אף ל-50% מכלל מעשי השוד. על פי נתונים של Consumer Reports, כ-1.2 מיליון אמריקנים נפלו בשנת 2012 קורבן לגניבה של סמארטפון.

"גניבה של טלפונים סלולריים הפכה לפעילות מרכזית עבור גנבים שמבקשים למכור את המכשירים ואת הנתונים שהם מכילים. הנזק הכולל לצרכנים מסתכם בכ-30 מיליארד דולר לשנה, והסיכון מבחינתם של הקורבנות רב", נכתב בדברי ההסבר שנלוו להצעה. "החוק יוכל להפחית את התמריץ לגניבה של טלפונים חכמים, להעניק לצרכנים אפשרות לשמור על פרטיות המידע שלהם, למנוע גניבה של זהויות וכספים ולשלול מהגנבים את האפשרות להשתמש במכשירים הגנובים".

בשנה שעברה ניסו התובע הכללי של סן פרנסיסקו, ג'ורג' גסקון, והתובע הכללי של מדינת ניו יורק, אריק שניידרמן, ללחוץ על יצרניות טלפונים לשלב במכשירים שלהן מנגנון דומה, אך מפעילות הסלולר התנגדו – ועל פי גסקון, הסיבה להתנגדות שלהן נעוצה בכך שהן גורפות מדי שנה מיליארדי דולרים מביטוח שהן מוכרות למנויים שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים