ישראכרט העלתה לאוויר מערכת ERP של אורקל; ההיקף: מיליוני דולרים

במסגרת הפרויקט הועלו לאוויר כל המודולים שבמערכת, בהם הפיננסיים, רכש, מודול לעולם ההזמנות וההתאמות לבנקים, ומודול ייחודי לקישוריות של מערכת ה-ERP למערכות של ישראכרט ● הוא נמשך שנה וחודש - שלושה חודשים פחות מהתכנון המקורי

ישראכרט העלתה לאוויר באחרונה מערכת ERP של אורקל (Oracle), לאחר פרויקט שנמשך שנה וחודש – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני דולרים.

הפרויקט בוצע בשיתוף פעולה של כ-40 מאנשי ה-IT של ישראכרט, בראשות רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, רם גב, סמנכ"ל הכספים, ואנשיו, וכן One1 – האינטגרטורית של הפרויקט. ליוו אותו אנשי אורקל ישראל. הפרויקט עלה במהירות שיא, שלושה חודשים לפני תום המועד המקורי, במטרה שהמערכת החדשה תעבוד כבר בתחילת השנה האזרחית הנוכחית.

מערכת ה-ERP שעלתה החליפה מערכות לגאסי ישנות שהיו ברשות החברה, בכלל זה תוכנת "ספר ראשי" של CA לעולם הרכש ומערכת מבוססת תפנית.

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט. צילום: פלי הנמרבהיבט הטכנולוגי, הוטמעה בישראכרט מערכת ERP המותאמת לארגונים פיננסיים והועלו לאוויר כלל המודולים שבמערכת, בכלל זה כל המודולים הפיננסים, רכש, מודול לעולם ההזמנות וההתאמות לבנקים, ומודול ייחודי לקישוריות של מערכת ה-ERP למערכות הליבה והמערכות התפעוליות והפיננסיות של ישראכרט. כמו כן, הוחלפו הממשקים בחברה, כך שיהיו מותאמים למערכת ה-ERP שהוטמעה. המטמיעים התבססו ככל הניתן על ליבת ונילה (Vanilla kernel), על מנת ששדרוגי הגרסאות בעתיד יהיו פשוטים וקצרים.

בעבודה משותפת של שני הסמנכ"לים הוגדרו כללים ברורים לניהול הפרויקט, תוך תכנון קפדני, הוצאת אנשים בכירים משני האגפים והשמתם בפרויקט. הוא בוצע תוך עריכת וניהול בקרה הדוקה שבועית ותיקונים בזמן אמת של בעיות ושגיאות.

גורם בענף הסביר לאנשים ומחשבים כי ישראכרט החליטה להטמיע קודם כל מערכות IT חדשניות, שמניבות רווחים ומשמשות כמנועי צמיחה עסקיים, בהן ארנק דיגיטלי, אפליקציית תשלום במסעדות, עריכת שיתופי פעולה עם חברת המוניות וחממה לסטארט-אפים, ורק לאחר מכן בוצעה ההשקעה במערכת ה-ERP.

ראשיתו של הפרויקט בעבודת מטה בשלהי 2012 והמשכו בבחינת החלופות שבין מערכות ה-ERP של אורקל וסאפ (SAP). הבחירה ב-One1 כאינטגרטורית נבעה מכך שהחברה ערכה פרויקט דומה שנה קודם לכן ב-ויזה כ.א.ל. הבחירה במערכת של אורקל נבעה אף היא מהפרויקט שבוצע במתחרתה של ישראכרט, יחד עם העובדה שחלק ממערכות התשתית בישראכרט הן של אורקל – מה שהביא לקיצור העבודה בהיבט ההתאמות. מערכת ה-ERP משרתת מאות מעובדי החברה.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של זרצקי לפרסום.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד מהצוות

    חברת NEXTEP ביצעה בקרה מעולה על כל היבטי הפרויקט מטעם הלקוח. מקצוענים אמיתיים !!

  2. אחד

    מזל טוב.. מצחיק ששנה פרויקט מוגדר כזמן שיא . זה זמן סביר ליישום מערכת ERP. 40 עובדים ב IT של ישראכרט - זה מספר ממש ממש מוגזם. אורקל ? עדיף SAP פי כמה בטח בארגון פיננסי. מודולים הפיננסים של אורקל לא עומדים ברמה של SAP. בנק מזרחי, בנק פועלים, חברות ביטוח ועוד חברות בתחום משתמשים ב SAP.

  3. Scorpio

    הכתבה רצופה אי דיוקים כשהבולט בהם הוא ש SAP בכלל לא התחרתה בתהליך בגלל מגוון סיבות.

אירועים קרובים