ישראל – בין חמש המובילות במספר החברות המציגות בתערוכת הסלולר העולמית
120 חברות ישראליות יחשפו את הטכנולוגיות שלהן בפני עשרות אלפי משתתפי האירוע במסגרת הביתן הלאומי שיקימו משרד הכלכלה ומכון הייצוא ● נציגי החברות יקיימו מפגשים עם מקבלי החלטות בתאגידי ענק בתחום
כ-120 חברות ישראליות יציגו בביתן הלאומי של ישראל בתערוכת הסלולר העולמית MCW 2014, שתיפתח מחר (ב') בברצלונה. 70 מאותן חברות עוסקות בתחום הסלולר ו-50 מפתחות אפליקציות. הביתן, פרי שיתוף פעולה של מכון הייצוא ומשרד הכלכלה, יוקם זו השנה החמישית, ומספר המשתתפים בו הפעם מהווה שיא. שטחו מתפרס על פני כ-500 מ"ר במיקום מרכזי בתערוכה, לצד חברות התקשורת המובילות בעולם. יחנכו את הביתן שר התקשורת, גלעד ארדן, שגריר ישראל בספרד, אלון בר, ובכירים ממשרד הכלכלה ומכון הייצוא.
ישראל מדורגת בין חמש המדינות המובילות במספר החברות המציגות למדינה, אחרי ארצות הברית (293), בריטניה (188), צרפת (171) וספרד (160). היא אף נמצאת בין 11 המדינות המובילות בנוכחות אורחים – מציגים ומבקרים – בתערוכה, לצד ספרד (17%), ארצות הברית (15%), בריטניה (10%), צרפת וגרמניה (5% כל אחת), דרום קוריאה, סין ושוודיה (3%), ויפן ואיטליה (2%, כמו ישראל).
תערוכת MWC מהווה מוקד משיכה לראשי תעשיית הסלולר העולמית, שבאים לבחון מקרוב את המוצרים, הטרנדים והחידושים בתחום. השנה צפויים להגיע אליה כ-72 אלף מבקרים, שיחזו בטכנולוגיות, מוצרים ואפליקציות של כ-1,700 מציגים. בתערוכה תשתתפנה חברות ענק ממגוון החברות הפעילות בתחום התקשורת הסלולרית: מפעילים סלולריים, ספקיות אינטרנט, מפעילי שירותי טלוויזיה, חברות מדיה ופרסום, ויצרניות מכשירים.
השטח של הביתן הישראלי מחולק לשלושה מתחמים: מתחם ביתני תצוגות, מתחם מפגשים עסקיים וכן "חנות" האפליקציות StartAppNation שהשיק מכון הייצוא ותוצג בראשונה בתערוכה. מתחם זה יתמקד בקידום אפליקציות ישראליות מול שחקנים בינלאומיים. כ-60 אפליקציות שכבר מופיעות בחנות יוצגו בו על גבי מסכים אינטראקטיביים וישווקו על ידי אנשי מכון הייצוא, שידגימו אותן וייצרו את הקשרים הראשוניים בין המפתחים הישראלים והאורחים בביתן הישראלי.
במהלך החודשים האחרונים נערכה עבודת ההכנה לקראת התערוכה ובמהלכם איתרו אנשי מכון הייצוא, בשיתוף הנספחים המסחריים של מינהל סחר החוץ במשרד הכלכלה, צרכים ותחומי עניין בקרב ספקיות ויצרניות התקשורת המובילות בתחום בעולם. יותר מ-1,000 מפגשים עסקיים כבר תואמו לחברות הישראליות עם קניינים ומקבלי החלטות בכירים מחברות סלולר מובילות, בהן וריזון (Verizon), וודאפון (Vodafone), אפל (Apple) ואריקסון (Ericson).
עופר זקס, מנכ"ל מכון הייצוא, ציין כי "הביתן הלאומי בתערוכה מניב מדי שנה הזדמנויות עסקיות יוצאות דופן לחברות המציגות בו. השנה יציגו בו חברות רבות העוסקות במגוון פתרונות ומוצרים שמספקים מענה מלא למגמות ולצרכים של השחקנים העולמיים בתחום התקשורת, בהם: פריסת רשתות הדור הרביעי LTE, חיסכון בהוצאות אנרגיה באתרים סלולריים והאינטרנט של הדברים".
זקס הוסיף, כי "על פי הערכות המכון, ישראל ייצאה ב-2013 מוצרים וטכנולוגיות בתחום התקשורת בהיקף של למעלה מארבעה מיליארד דולר, מתוכם כ-2.5 מיליארד התקבלו מייצוא ציוד תקשורת ויותר ממיליארד וחצי – מתוכנות לתקשורת".
תגובות
(0)