יבמ: ניתן לפתח אפליקציה למובייל בחמש דקות בלבד

רוברט לה בלנק, סגן נשיא בכיר בענק הכחול, הדגים בכנס PULSE של החברה כיצד ניתן להפוך רעיון לאפליקציה בזמן כה קצר ● בנוסף, יבמ השיקה בכנס שורה של פתרונות במטרה לעודד אימוץ של הענן ההיברידי

25/02/2014 18:47

אפליקציות המובייל הולכות ונעשות פופולאריות בשנים האחרונות, ועתה מסתבר שניתן לקצר את תהליך הפיתוח שלהן, אפילו מאוד.

רוברט לה בלנק, סגן נשיא בכיר לתוכנה וטכנולוגיות ענן ביבמ (IBM), הדגים בכנס PULSE שעורכת החברה בימים אלה בלאס ווגאס בהשתתפות 10,000 שותפים ולקוחות, כיצד אפשר לפתח אפליקציה לשימוש במובייל בתוך חמש דקות מהרגע שמעלים את כלי הפיתוח ועד לשימוש מבצעי מלא, ברשת ובענן.

הוא ציין שניתן לקצר גם את מחזור הפיתוח של מערכות. "אם פעם, בעבר הרחוק של העשור הראשון של שנות האלפיים, מחזור החיים של פיתוח מערכת עמד על שנה וחצי, כיום, בעזרת ה-PaaS, מדובר ב-18 שבועות. כלומר, פחות מחמישה חודשים אחרי תחילת הפיתוח, המערכת עובדת ומשרתת מיליוני לקוחות", הוסיף לה בלנק.

פיתוח אפליקציה במהירות שיא. כנס Pulse 2014 של יבמ

אחת הסיבות להגעה למחזור החיים המקוצר הזה היא סל מוצרי התשתית של יבמ, דוגמת WebSphere בסביבת ענן, על גבי תשתיות SoftLayer. מהחברה נמסר כי שימוש נבון במה שמוגדר כ-"דפוסי פעילות" (Patterns), שמוגדרים מראש, מאפשר להרחיב בקלות את טווח הכיסוי של אפליקציות קיימות ולהפעיל אותן באמצעות הענן. יותר מ-200 יישומים ודפוסי פעילות לסביבת מוצרי התשתית של יבמ, שזמינים באמצעות החברה או שותפיה העסקיים, נהנים מבידול ברור בשוק, בזכות האפשרות לניוד יישומים לרוחב סביבת הענן ההיברידי. מסייעת לכך גם הגמישות בפריסה ובהרצה של יישומים ותשתיות, בין אם באתר הלקוח ובין אם על גבי מערכות ענן ציבורי או היברידי, שמשלב את כל היכולות

שורה של השקות
במהלך האירוע השיקה החברה שורה של מוצרים ושירותים הקשורים כולם למיחשוב ענן. מדובר בפלטפורמה פתוחה לסביבת הענן, שורה של כלים ויכולות שנועדו לקרב אליה מפתחים, תוכניתנים, מנהלי טכנולוגיה ומנהלי עסקים בארגונים.

10,000 משתתפים בכנס Pulse 2014 של יבמ

כמה מבין המוצרים שהשיקה יבמ בכנס בולטים במיוחד. הראשון, BlueMix, הוא למעשה פלטפורמת שירותי ענן מלאה במתכונת של PaaS, שמשלבת בין כלי התוכנה והפיתוח של הענק הכחול למפתחים. BlueMix מספק שירותי פיתוח אפליקציות ומערכות בעזרת שילובם בסביבה פתוחה, על גבי הענן. סביבה זו מתאימה הן למפתחים בודדים, עצמאיים, והן לבתי תוכנה ויצרני תוכנה גדולים. שירות ה-DevOps מסייע להם לזרז ולפשט את בניית היישומים הארגוניים, כאשר המתכנתים מתמקדים בבניית פונקציות חדשות, תוך שהם מבצעים בזמן אמת בדיקות קבלה והיזון חוזר מהמשתמשים.

פתרון נוסף עליו הכריזה יבמ בכנס הוא סביבת עבודה עם בסיסי נתונים לא טבלאיים. עבור חברה שמייצרת ומשווקת בסיס נתונים טבלאי (2 DB) מדובר בפתיחות מעניינית. הפתרון מספק שירותי ענן לשימוש בבסיס נתונים דוגמת HANNA או HDOOP .

כמו כן, הכריזה יבמ על הרחבת סל המוצרים הזמינים כשירותים על גבי תשתיות SoftLayer. מדובר ביכולות לבצע תכנון, פיתוח, בדיקות, פריסה וניטור יישומים, וחבילת ניהול מערכות כשירות ענן.

שורה של פתרונות חדשים. כנס Pulse 2014 של יבמ

החברה אף מציעה פתרון לניהול משאבי המיחשוב הארגוני – בעיה שמטרידה את אנשי ה-IT בכל ארגון. מדובר בשילוב של שרתי Power Systems לסביבת תשתיות הענן החדשות, שלפי יבמ מאפשר לכל מנהל IT לנהל נכונה וביעילות את משאבי המיחשוב שלו.

עננים היברידיים
המהלך הנוכחי של יבמ מיועד לקדם את תהליכי האימוץ של מיחשוב ענן היברידי בארגונים. הרעיון המרכזי הוא שילוב של ענן פרטי, תוך ארגוני, עם ענן כלל ארגוני ואפילו ציבורי.

מדובר בתפיסה מחשבתית חדשה שגורסת שבהינתן שירותי האבטחה המתאימים, כל ארגון יכול לעבוד בו זמנית עם כמה שכבות של עננים ו-"ליהנות מכל העולמות". בשכבת ענן אחת, הארגון מאפשר למפתחי תוכנה לפעול על גביה, לפתח, לנסות, לבדוק ולתקן את היישומים החדשים או הקיימים. בו בזמן, בשכבה אחרת, הארגון מפעיל ענן פרטי עבור כל סוכני המכירות והשיווק או סביבת ניהול משאבי האנוש, בעוד שמול הלקוחות והספקים החיצוניים הארגון מפעיל ענן ציבורי.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים