פול סיליה, האיש שתבע מצוקרברג נתח מפייסבוק, יועמד לדין פלילי על הונאה

בתום דיון בן שעה בבית משפט פדרלי, נקבע כי סיליה לא עמד בנטל הראיות הגבוה הנדרש כדי לבטל החלטה של חבר מושבעים גדול

פייסבוק שלום מדבר מארק

פול סיליה, איש עסקים מניו יורק שתבע ממארק צוקרברג נתח בחברת פייסבוק (Facebook) בשווי של מיליארד דולר, יעמוד לדין על הונאה – כך קבע בסוף השבוע בית משפט פדרלי בארצות הברית.

סיליה, בן 40, מואשם כי זייף הסכם משנת 2003 שבו מעניק לו לכאורה צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, נתח מהבעלות על החברה. בתום דיון בן שעה החליט השופט אנדרו קרטר מבית המשפט בניו יורק לסרב לבקשת סיליה לדחות את ההאשמה וקבע כי סיליה לא עמד בנטל הראיות הגבוה הנדרש כדי לבטל החלטה של חבר מושבעים גדול (Grand Jury).

סיליה הגיש את התביעה המקורית בשנת 2010 לבית המשפט המחוזי בבפאלו, ניו יורק, בטענה כי צוקרברג, כסטודנט צעיר באוניברסיטת הרווארד, חתם עמו על הסכם שבמסגרתו השקיע סכום של אלף דולרים באתר האינטרנט של הרשת החברתית החדשה. צוקרברג ביצע בזמנו עבודות תכנות עבור החברה של סיליה, StreetFax.com, ובפייסבוק טענו כי ההסכם בין השניים התייחס לחברה של סיליה ולא לרשת החברתית, וכי סיליה זייף מסמכים שונים שהגיש לבית המשפט במסגרת התביעה.

בשנה שעברה המליץ השופט בבפאלו לדחות את התביעה של סיליה, וקבע כי "קרוב לוודאי, בסבירות גבוהה", שההסכם שהציג סיליה זויף לצורך הגשת התביעה. השופט הפדרלי המפקח על התביעה לא החליט עדיין אם לקבל את ההמלצה של השופט בבפאלו ולדחות את התביעה של סיליה, אך התביעה בניו יורק כבר הגישה כתב אישום כנגד סיליה בשנת 2012, בשל זיוף מסמכים במסגרת התביעה המתנהלת בבפאלו.

סיליה, מצידו, הגיש תביעה נפרדת כנגד התובע המחוזי של מנהטן, פריט בררה, שמשרדו מנהל את התביעה כנגד סיליה, וכנגד התובע הכללי אריק הולדר, בדרישה לדחות את כתב האישום הפלילי.

ביום ו' טען פרקליטו של סיליה, דייוויד פטון, כי יש לאסור על הממשל לתבוע את סיליה בגין האשמות שקשורות למשפט אזרחי, והזהיר כי אם יותר לממשל לעשות זאת, אזרחים יירתעו מלהגיש תביעות. "האשמות אלה מגוחכות ומבישות" טען פטון.

השופט קרטר קבע כי ניתן להמשיך ולנהל את התביעה כנגד סיליה, והוסיף כי הוא יקח בחשבון את הטיעונים שהעלה פטון בהמשך הדיונים במשפט.

במסיבת עיתונאים שנערכה לפני הדיון חזר הפרקליט האזרחי של סיליה, ג'וזף אליוטו, וטען כי הוא יוכיח שההסכם עם צוקרברג מקורי. "דבר לא יעצור אותי" הצהיר סיליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים