טלדור: הגירעון ישפיע לרעה על דירוג האשראי והתוצאות הכספיות שלנו

בהודעה שמסרה לבורסה היום (ב') הודיעה טלדור כי חברת דירוג האשראי מעלות החליטה להכניס את הדירוג שלה ל-CreditWatch עם השלכות שליליות, וכי היא מעריכה שהדו"חות הקרובים ישפיעו לרעה על "הפרופיל הפיננסי" שלה

פרשת הגירעון הגדול שהתגלה בטלדור ממשיכה להכות גלים, וגם הפעם הדבר בא לידי ביטוי בהודעה של החברה לבורסה. ההודעה שמסרה טלדור היום (ב') מצטטת דברים של חברת דירוג האשראי מעלות (Standard & Poor’s Maalot) לפיהם היא החליטה על "הכנסת הדירוג ל-CreditWatch עם השלכות שליליות, בעקבות שינויים צפויים לדו"חות הכספיים, שלהערכתנו ישפיעו לרעה על הפרופיל הפיננסי".

בהודעה נמסר כי "דירוג האשראי של טלדור עלול להיפגע בעקבות גילוין של אי התאמות בדו"חות הכספיים של החברה, בסעיפים הקשורים להון החוזר. עד עתה פרסמה החברה אינדיקציות ראשוניות לגבי השפעתן של אי ההתאמות על הדו"חות הכספיים, אך היקף ההשפעה המלא צפוי להתברר רק בשבועות הקרובים, לאחר פרסום הדו"חות הכספיים המתוקנים המלאים".

"אנחנו מעריכים שהדו"חות המתוקנים יצביעו על הרעה ביחסים הפיננסיים ההיסטוריים של טלדור, שלהם השפעה שלילית על התחזיות שלנו ליחסי הכיסוי בשנים 2013-2014, ולפיכך על הערכתנו לפרופיל הפיננסי של החברה, עד כדי חריגה מיחסי החוב שקבענו כמתאימים לדירוג הנוכחי", מסרה מעלות בהודעת טלדור.

בהמשך ההודעה כתבו אנשי מעלות כי "אנחנו סבורים שהאירועים האחרונים הציפו מעל פני השטח חולשה שהייתה במערכות הבקרה הפנימית של טלדור ומצפים שהנהלת החברה תפעל מיידית לתיקון הליקויים שהתגלו. לפיכך, אנחנו מכניסים את הדירוג ’-ilA’ של טלדור ל-CreditWatch, עם השלכות שליליות. בכוונתנו לפתור את ה-CreditWatch בשבועות הקרובים, לאחר פרסום של הדו"חות ולאחר ביצוע הערכה לגבי מכלול ההשפעות של האירועים האחרונים על דירוג האשראי של טלדור".

מתן בנימין, אנליסט אשראי ראשי, וצבי בוימר, אנליסט אשראי משני – שניהם מחברת מעלות, כתבו בהודעה כי "דירוג האשראי של טלדור עלול להיפגע בעקבות גילוין של אי ההתאמות. הערכות ראשוניות שביצענו מצביעות על הרעה בביצועים התפעוליים וביחסים הפיננסיים עד לכדי חריגה מאלה שקבענו כמתאימים לדירוג הנוכחי, קרי – יחס חוב ל-EBITDA נמוך מ-X5.0. אף על פי כן, יש להמתין עד לפרסומם של הדו"חות המתוקנים, על מנת לקבל תמונה מלאה וברורה לגבי ההשפעה של התיקונים".

תחילתה של הפרשה ב-13 בפברואר, אז הודיעה טלדור לבורסה כי אי ההתאמה התגלתה "במסגרת ספירת מלאי לקראת הכנת הדו"חות הכספיים השנתיים ל-2013" – דבר שעל פי החברה שקול לגירעון במלאי החברה בפועל, לעומת הספרים שלה.

בעקבות זאת החליט דירקטוריון טלדור למנות ועדת בדיקה מטעמו, לבחינת אי ההתאמה וההשלכות הנובעות ממנה. לאחר שהוועדה הגישה את ממצאיה פרסמה טלדור את ההודעה השנייה לבורסה, בה כתבה כי "ממצאי הבדיקה העלו כי מקורן של אי ההתאמות בדו"חותיה הכספיים של החברה נובע במלואו מפעילותה של חטיבת שירותים מנוהלים בחברה" בשנים 2007-2013. על פי הבדיקה, הדיווח העודף בערך המלאי בדו"חות טלדור לסוף ספטמבר 2013 לעומת ערך המלאי של החברה בפועל עומד על 23 מיליון שקלים. החברה הוסיפה כי "במסגרת בדיקה מקיפה שבוצעה נתגלו אי התאמות מהותיות נוספות בפרטים מאזניים, בהיקף כולל מצטבר של 26 מיליון שקלים".

לפיכך, הודיעה טלדור כי כלל התיקון בדו"חותיה יעמוד על 49 מיליון שקלים ברוטו ובהתאם, סכום הגירעון הכולל עומד על 37 מיליון שקלים – כמעט פי שניים מההערכה הראשונית, שעמדה על 20 מיליון. כמו כן, הסכום המתוקן של ההון העצמי, נכון לספטמבר אשתקד, עומד על 84 מיליון שקלים.

בשבוע שעבר מסרה החברה על פיטוריו של יוסי פחימה, ראש חטיבת השירותים המנוהלים. לאנשים ומחשבים נודע כי יחד עימו פוטרה רו"ח מירב גת, מנהלת הכספים של החטיבה. כמחליפו של פחימה מונה אסף ליטבנוב, ששימש כסגן מנהל חטיבת BPO בטלדור. לפי טלדור, פחימה פוטר "על רקע ליקויים מהותיים שהתגלו בפעילות של חטיבת השירותים המנוהלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים