אדוארד סנואודן: "תפקיד קהילת ההיי-טק חשוב יותר מזה של הממשל בוושינגטון"

"היוצרים, ההוגים והמפתחים חייבים לוודא שאנחנו בטוחים", אמר המדליף של מסמכי תוכנת הריגול של ה-NSA ● הוא דיבר במשך כשעה בכנס SXSW בראיון וידאו מרוסיה

סוכנות NSA והממשל של ארצות הברית "מסכנים את עתיד האינטרנט" טען אתמול (ב') אדוארד סנואודן, המדליף של המסמכים על תוכנית הריגול של NSA, בהופעה פומבית ממושכת ראשונה בכנס SXSW הנערכת באוסטין, טקסס.

בשידור וידאו שנערך בתוכנת Hangout של גוגל (Google), ממקום מושבו ברוסיה המעניקה לו מקלט זמני, אמר סנואודן כי "סוכנות NSA מציתה אש, ואתם, היושבים באולם זה, הכבאים. אנו זקוקים לכם כדי שתכבו את האש".

המנחה בן וויזנר, מנהל פרויקט ACLU לחופש דיבור, פרטיות וטכנולוגיה, אמר כי "יש מקרים שבהם נחוץ ניקיון יסודי, וסנואודן היה המטאטא". אחת השאלות הראשונות שהפנה וויזנר לסנואודן עסקה בתפקידה של קהילת ההיי-טק, וסנואודן השיב כי על הקהילה "לסייע בתיקון המצב, והתפקיד שלה חשוב יותר מהתפקיד של הממשל בוושינגטון. היוצרים, ההוגים והמפתחים חייבים לוודא שאנו בטוחים".

סנואודן הוסיף כי לא ניתן להפריז בחשיבותה של ההצפנה, וטען כי בממשל של ארצות הברית עדיין לא יודעים לבטח איזה מסמכים הודלפו. "אין להם שום מושג איזה מסמכים נמסרו לעיתונאים, משום שההצפנה פועלת", לטענת סנואודן. "הם מגששים באפילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים