פרטנר: הרווח הנקי זינק ב-68% – בגלל ירידה בהוצאות
החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 52 מיליון שקלים והכנסות בסך 1.1 מיליארד - ירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה ב-2013
פרטנר סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק חד ברווח הנקי, שנבע מירידה בהוצאות. לעומת זאת, ההכנסות ומספר המנויים של החברה ירדו.
הדו"חות שפרסמה החברה מראים כי הרווח הנקי של פרטנר טיפס ברבעון ב-67.74% ל-52 מיליון שקלים לעומת 31 מיליון ברבעון הראשון של 2013. הרווח הנקי למנייה זינק בשיעור דומה – 65% – ועמד על 0.33 שקלים בהשוואה ל-0.2 שקלים.
ההוצאות הרבעוניות של פרטנר קטנו ב-9.41% ל-992 מיליון שקלים מול 1.095 מיליארד. ההכנסות ירדו ב-3.58% ועמדו על 1.103 מיליארד שקלים לעומת 1.144 מיליארד. מתוכן, ההכנסות משירותים ירדו ב-9% ל-876 מיליון שקלים בהשוואה ל-961 מיליון. השירותים במגזר הנייד רשמו קיטון של 6% ל-680 מיליון שקלים מול 724 מיליון. ההכנסות משירותים במגזר הנייח צנחו ב-13% ועמדו על 247 מיליון שקלים לעומת 283 מיליון. ההכנסות מציוד ברבעון המדווח צמחו ב-24% ל-227 מיליון שקלים בהשוואה ל-183 מיליון.
עלייה זו נבעה מגידול במחיר הממוצע ליחידה ובמספר מכשירי הסלולר שנמכרו. הירידה במגזר הנייד היא בעיקר תוצאה של גידול בשחיקת מחירי השירותים הסלולריים ללקוחות Post Paid ו-Pre Paid, בעקבות החרפת התחרות. במגזר הנייח משקפת הירידה בעיקר את השפעת שחיקת המחירים בשירותים, כולל קווים מקומיים, שיחות בינלאומיות ושירותי אינטרנט.
עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות פחתו ב-5.77% ל-849 מיליון שקלים בהשוואה ל-901 מיליון, הרווח הגולמי עלה ב-4.53% ל-254 מיליון שקלים מול 243 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-23.03% לעומת 21.24%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות ירדו ב-5.67% ל-183 מיליון שקלים בהשוואה ל-194 מיליון והרווח עלה ב-4.21% ל-99 מיליון שקלים בהשוואה ל-95 מיליון.
נכון לסוף הרבעון היו לפרטנר 2.94 מיליון מנויי סלולר. מדובר בירידה של 20 אלף מנויים, או 0.68%, לעומת 2.96 מיליון שהיו לה בסוף הרבעון הראשון של 2013.
חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, טען כי "תוצאות הרבעון הראשון של 2014 הן עדות להצלחתנו ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה. איתנותה הפיננסית של פרטנר, שאפשרה לנו להפחית את החוב של החברה ב-100 מיליון שקלים נוספים מאז תחילת השנה".
תגובות
(0)