גוגל לרשויות: שוקלת להציג פרסומות גם במקרר ובמכונית

החברה שלחה איגרת לרשות האמריקנית לניירות ערך בה פירטה את המכשירים שעל גביהם היא עשויה להתחיל להציג בקרוב פרסומות ● האיגרת נשלחה לדרישת הרשות ובגוגל טוענים כי היא לא מהווה מסמך מחייב

גוגל (Google) עשויה להציג בשנים הקרובות פרסומות גם "במקרר, בלוחות מכשירים של מכוניות, בתרמוסטטים, במשקפיים ובשעונים" – כך עולה מאיגרת ששלחה החברה לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC).

האיגרת נשלחה בתגובה לדרישה של הרשות מגוגל לפרט בנפרד את הכנסותיה מפרסום במחשבים שולחניים ומפרסום בטלפונים ניידים או במכשירים חכמים. בגוגל סירבו לדרישה ונימקו זאת במגוון הרחב של אמצעים שבהם עשויה החברה להציג פרסומות, כמו גם בהתפתחות המתמדת של הזירה, שמקשה על חלוקה לקטגוריות.

בחודשים האחרונים פורסם כי גוגל חתמה על הסכמים לשיתוף פעולה עם שורה של יצרניות רכב, בהן אאודי (Audi) וג'נרל מוטורס (General Motors), ורכשה את יצרנית התרמוסטטים Nest. החברה יכולה להציג פרסומות ב-Google Glass כבר כיום, ואנדרואיד (Android) כבר הותאמה גם לשעונים חכמים.

ענקית המיחשוב ציינה באיגרת ששלחה לרשות כי "מסעות פרסום משופרים מאפשרים למפרסמים לנסח מודעה אחת שמופיעה באופן אוטומטי במכשירים שונים, בהתאם לתנאים. מאחר שהמשתמשים צופים במודעות ורוכשים מוצרים במגוון מכשירים שהולך ומתרחב, גם ההכנסות שלנו מגיעות ללא קשר למכשיר שבו צופה המשתמש במודעה".

בתגובה לפרסום האיגרת על ידי הרשות מסר דובר גוגל כי הדברים האמורים בה "אינם משקפים בהכרח את מפת הדרכים של החברה", והדגיש כי ליצרנית התרמוסטטים Nest "אין מודל עסקי המבוסס על פרסום ומעולם לא תוכנן שיהיה לה מודל כזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים