משרד התקשורת פרסם הנחיות שמסדירות את שירותי התוכן בטלפון
חברות שמספקות שירותי "פרימיום" יחויבו להודיע ללקוחות כמה השירות עולה ● השירות יינתן רק באמצעות הקידומות 1-900, 1-901 ו-1-902, בעלות של לא יותר מ-100 שקלים לשיחה
משרד התקשורת מבקש למנוע פרשת איקיוטק נוספת: המשרד פרסם היום (ב') הנחיות לחברות התקשורת המגבילות את שירותי הפרימיום שניתנים ללקוחות באמצעות הטלפון. מדובר בשירותים בתשלום בתחומים כגון מידע, בידור, ייעוץ והגרלות.
במסגרת ההנחיות קבע משרד התקשורת תעריפים מקסימליים וכללים נוספים שיאפשרו ללקוחות לדעת מראש מהו מחיר השירות שהם צורכים. המשרד מבקש למנוע מצב שבו הלקוחות צורכים שירותים מבלי לדעת כמה הם עולים, או שהם בכלל כרוכים בעלות, ומבלי שהביעו הסכמה לצרוך אותם.
ההנחיות קובעות שכלל שירותי התוכן הללו יינתנו רק באמצעות הקידומות 1-900, 1-901 ו-1-902, כך שהלקוחות ידעו שכל מספר שמתחיל בספרות הללו כרוך בתשלום נוסף. נותני השירותים יוכלו לחייב לקוחות מעבר לתעריף הרגיל רק אם השתמשו בקידומות אלה.
על פי ההנחיות, במספרי 1-900 יהיה המחיר עד חצי שקל לדקה מעבר לתעריף הרגיל ולא יותר מ-30 שקלים לשיחה. שירות זה יהיה פתוח כברירת מחדל ואפשר יהיה לחסום אותו בקלות, באמצעות מילוי טופס באתר החברה שמספקת אותו. במספרי 1-901 יעמוד התעריף המקסימלי על עד 50 שקלים לשיחה ובמספרי 1-902 – על עד 100 שקלים לשיחה, ללא תלות במשכה. בשני המקרים האחרונים, השירות יהיה חסום כברירת מחדל ואפשר יהיה לפתוח אותו באמצעות טופס באתר החברה.
כמו כן, בכל אחת מהקידומות תתחייב הודעה מקדימה בדבר מהות השירות, עלותו ואופן החיוב, והשירות יינתן רק מרגע שהמנוי הסכים לצריכת השירות באמצעות לחיצה על מקש. כמו כן, במשך חמש שניות מהשמע האות המיוחד לאחר ההכרזה יוכל המנוי לנתק את השיחה מבלי להיות מחויב בתשלום נוסף.
לפי ההנחיות החדשות, לא ניתן יהיה להקצות את הקידומות 1-900, 1-901 ו-1-902 לטובת ניתוב שיחות למוקדים ולמספרי טלפון הניתנים בתעריף רגיל, דוגמת מספרי "פרימיום" למוקדים של משרדים ממשלתיים. על פי משרד התקשורת, מדובר ב-"תיווך" מיותר ובהטעיית הציבור. עוד נקבע כי לא ניתן יהיה לספק על גבי קידומות 1-900 מוקדי שירות לקוחות ומוקדים להסדרת חובות וגבייה.
ההוראות החדשות ייכנסו לתוקף ב-24 באוקטובר. שר התקשורת, גלעד ארדן, אמר עם פרסומן כי "במסגרת המדיניות החדשה, תעריפי שירותי הפרימיום יהיו שקופים וידועים מראש. בנוסף, הורה יוכל לחסום שירותים אלה לילדיו, באופן שימנע מצב של חיובי יתר שנגרמים מחוסר מודעות לעלות השירות".
תגובות
(0)