ג'ון מקגרגור, סאפ: "מקצוע הניהול מתייחס לעתיד – ועל המנמ"רים לספק למנהלים יכולות בהתאם"

"יש להטמיע את יכולות הניתוח וקבלת התובנות הארגוניות בתוך תהליכי קבלת ההחלטות, כך שהם יהיו רלוונטיים להיבט העסקי בארגון, ובעלי ערך", אמר סגן נשיא Predictive Analytics בחברה

"מקצוע הניהול מתייחס לעתיד ולא לעבר. אלא שעד היום, רוב מערכות ה-IT, ובתוכן כלי ה-BI, ניתחו את העבר. זאת, בעת שרוב המנהלים מתעניינים בתוכניות לגבי העתיד. המשימה של המנמ"רים היא לספק למנהלי הארגונים יכולות ניתוח צופה פני עתיד", כך אמר ג'ון מקגרגור, סגן נשיא Predictive Analytics לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) בסאפ (SAP).

מקגרגור דיבר במליאה המרכזית ב-ISUG2014, הכנס הארצי השנתי של משתמשי סאפ בישראל, שנערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. בכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, השתתפו כ-1,000 איש, לקוחות מערכות ענקית היישומים בארץ. מנחה המליאה המרכזית היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

"נדרש לבצע שתי פעולות", אמר מקגרגור. "להביא להנהלת הארגונים יכולות חיזוי וניתוח צופה פני עתיד ולהצביע על הערך העסקי הקיים בתובנות אלה". לדבריו, "בחינת התנהגות לקוח ברשת קמעונית מסוימת, פיסית או מקוונת, לדוגמה, יכולה להעריך דפוסי פעולה עתידיים של הרכישות הבאות שלו. בדרך זו, הארגון יכול להציע ללקוח מבעוד מועד הצעות רכישה אטרקטיביות, התואמות את טעמו והתנהגותו, ובכך להגדיל את היקף המכירה שלו, כמו גם להביא לשימור הנאמנות שלו לארגון ולהגדלת שביעות הרצון שלו ממנו".

לסאפ, אמר מקגרגור, "יש יכולת לספק תובנות אלה, בעזרת מערך כלים ושירותי IT אותם היא פיתחה על גבי פלטפורמת HANA  שלה, והדגש עליו אנו מתקדים הוא לעשות זאת בצורה פשוטה".

"על המנמ"רים להטמיע את יכולות הניתוח וקבלת התובנות הארגוניות בתוך תהליכי קבלת ההחלטות, כך שהם יהיו רלוונטיים להיבט העסקי בארגון, ובעלי ערך. התובנות הללו דרושות, בראש וראשונה למנהלים, אבל לא רק. כך, אנו דואגים להפצת התובנות הללו גם לכמה שיותר משתמשים עסקיים בארגון", ציין.

הוא אמר כי "עבודה עם הכלים שלנו מביאה ליכולת לחזות לא רק את התנהגות הלקוחות הקיימים, אלא אף להגיע, באופן מדוייק ככל הניתן, גם ללקוחות הפוטנציאליים, ובכך להרחיב את היקף הלקוחות. כלי כריית הנתונים שלו מייצרים פתרונות לאתגרים העסקיים של הארגון".

לדברי מקגרגור, בעברו עובד במחלקה לחקר ביצועים של יוניליוור (Unilever) ומרצה בכיר לסטטיסטיקה וחקר ביצועים באוניברסיטת צפון לונדון, "הפתרון שלנו כולל ארבעה רכיבים עיקריים. האחד, ספריית חיזוי נתונים היושבת בבסיס הנתונים של HANA. זהו אוסף של יותר מ-25 אלגוריתמים של חיזוי שניתן להריץ ישירות ב-In Memory. השני, שילוב של R, שפת תכנות בקוד פתוח למיחשוב סטטיסטי ולגרפיקה. השילוב מאפשר למסד הנתונים של SAP HANA לעבד את הקוד של R כחלק מתכנית ביצוע השאילתה הכללית. השלישי הוא כלי למשתמשים שמספק יכולת להגדרה, נראות והרצת תהליכי חיזוי, בין אם על גבי HANA או על גבי בסיסי נתונים אחרים. הרביעי, הטמעה של יכולות ניתוח וחיזוי על גבי שורה של יישומים עסקיים – כגון בינה על פעילות הלקוחות, ניתוח הפילוח, ניתוח ערך חיי לקוח, ועוד".

בנוסף, ציין, באוקטובר בשנה שעברה רכשה סאפ את KXEN, העוסקת בניתוח צופה פני עתיד. כך, אמר, "אנו יכולים לספק עוד כלים ויישומי ניתוח לצורכי חיזוי. כלים אלו מבצעים מיכון מקצה לקצה ומסייעים לספק מודלים מדויקים ועמידים לחיזוי. הפתרונות של KXEN מחליפים את תהליך יצירת תהליכי המידול המסורתי, שנעשה בצורה ידנית, חוזר על עצמו ונתון לטעויות אנוש. פתרון החברה, Infinite Insight, מספק תובנות והוראות בזמני ביצוע מהירים ביותר, על מנת לייעל תהליכי רכש, לספק המלצות up-sell, cross sell, המלצות לשימור לקוחות, ובחירת הפעילות הבאה הטובה ביותר, וכן בתחומי ניהול סיכון והונאות".

בדרך זו, הוסיף, "אנו מסייעים ללקוחות לעשות שימוש בניתוח לצורכי חיזוי וכריית מידע, על מנת לתמוך תהליכי קבלת החלטות מתוך נפחים גדולים מאד של מידע. אנו מרחיבים את יכולות הניתוח לחיזוי עבור מדעני נתונים (Data Scientists), מנהלי תהליכים עסקיים ואנליסטים, באמצעות מיכון של משימות מידול מרכזיות ומתן אפשרויות הפעלה מהירות יותר".

מקגרגור סיכם באמרו כי "אנו רוצים להביא את היתרונות של ניתוח צופה פני עתיד לכל היבט של חוויית הלקוחות של הארגונים (שהם הלקוחות שלנו) עם פונקציונליות חיזוי עמוקה ונרחבת, ולא רק למדעני נתונים, אלא גם עבור המשתמשים העסקיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים