סקר מומחים: המעקב והמסחור מאיימים על החופש באינטרנט

המחיר של אובדן החופש באינטרנט עלול להיות גבוה - מזהירים מומחי אינטרנט שהשיבו לסקר של מכון Pew Research Center ● עם זאת, הם מעריכים שיכולת הגישה למידע והאינטראקציות המקוונות לא צפויות להיפגע בקרוב

מומחי האינטרנט מזהים ארבעה איומים מרכזיים על החופש ברשת, ובכלל זה מעקב שמנהלים גורמים ממשלתיים אחרי התקשורת והמגבלות הגוברות שנובעות מאינטרסים מסחריים – כך עולה מסקר שערך מכון Pew Research Center בקרב יותר מ-1,400 מומחים ושתוצאותיו פורסמו בסוף השבוע.

מגמות נוספות שציינו המשיבים הן המגבלות הגוברות שמטילות ממשלות ברחבי העולם על גישה למידע באינטרנט והכרסום המתמשך בפרטיות. על פי המומחים, מגמות אלה מאיימות להגביל את שיתוף המידע והפרויקטים השיתופיים באינטרנט.

לי רייני, מנהל פרויקט האינטרנט של Pew Research Center, ציין שהמומחים הביעו אמנם הבנה לרצון הממשלות לסנן את המידע ולשאיפת התאגידים להמיר את הקשרים עם הלקוחות ברשת והנתונים שהם אוספים למכירות מוצרים, אך הם ציינו כי המחיר של אובדן החופש באינטרנט עלול להיות גבוה. "המומחים מבינים היטב שחייבים לשמור על שלטון החוק ולמגר פעילות עבריינית, אך הכול חייב להתבצע על פי נורמות ברורות ובארכיטקטורה מתאימה", אמר. "בה בעת, חייבים להבטיח את חופש הדיבור ואת הזרימה החופשית של המידע, גם אם יכולות לכך תופעות שליליות".

החדשות הטובות שעולות מהסקר הן ששני שלישים מהמשיבים ציינו כי בעשור הקרוב לא תיפגע, להערכתם, היכולת שלהם לגשת למידע ושהאינטראקציה המקוונת לא תינזק באופן משמעותי בהשוואה למצב הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים