תומר בקשי, 2Bsecure-מטריקס: "בשבוע האחרון נפרצו כ-1,000 אתרים ישראליים"

"מבצע צוק איתן הביא לתקיפות בעיקר של אתרים לא ממוגנים של עמותות ואנשים פרטיים, אך גם למעט אתרי ממשלה", אמר בקשי, מנהל תחום ענן בחברה ● לדבריו, המתקפות מגיעות מעזה אבל גם ממדינות אחרות, ערביות ומערביות - והן לא מפסיקות, למרות הדיבורים על הפסקת אש

"בשבוע האחרון נפרצו קרוב ל-1,000 אתרים ישראליים, בעיקרם אתרים לא ממוגנים של עמותות ושל אנשים פרטיים, אבל גם אחרים", כך אמר תומר בקשי, מנהל תחום ענן ב-2Bsecure, חברת אבטחת המידע והסייבר של מטריקס. הוא ציין כי בין אותם אתרים אחרים ישנם כאלה ממשלתיים, "מהם אירעו דליפות של מידע אודות משתמשים, כמו גם אתרים של גופי תקשורת וחברות מסחריות".

הוא ציין כי למרות הדיבורים על הפסקת אש בשעות האחרונות (נכון לשעת כתיבת שורות אלה), "עדיין לא נרשמה הפסקת אש בתקיפות הסייבר".

לדבריו, "המתקפות מגיעות מעזה, אבל גם מכל מדינות ערב ומדינות מוסלמיות: פקיסטן, אלג'יר, מרוקו, אינדונזיה, מלזיה ועוד. כמו כן, הגיעו מתקפות גם מגרמניה, בריטניה וארצות הברית".

בקשי אמר כי "התוקפים בימים האחרונים נחלקים לחובבנים ומקצועיים. החובבנים פועלים ומשתפים פעולה בינם לבין עצמם, במקומות גלויים יותר כמו פורומים, פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) – ולכן קל לעקוב אחריהם, לצפות מראש את מעשיהם ולהכיר את המטרות שלהם לתקיפה. המקצועיים מתארגנים בפורומים יותר קטנים וסודיים, וקשה יותר להגיע אליהם ולעקוב אחריהם. אלה קבוצות מאורגנות מראש, שמנסות ליזום תקיפות מתוחכמות יותר".

כך, ציין, "הפריצה לסטטוסים מצייצים הייתה אמנם פריצה לפרופיל פייסבוק המשמש למטרות בידור, כך שאין לה חשיבות רבה מדי, אולם יש לה חשיבות מבחינה טכנולוגית. יש בה עליית מדרגה מההיבט הטכני. לא היה בפריצה הזו שימוש בכלים אוטומטיים, כנהוג, אלא כתיבה של קוד ייעודי, שהצליח להתחזות בצורה טובה ומשכנעת להודעה מטעם פייסבוק. הפורצים ביצעו עבודה טובה של הנדסה חברתית".

הוא סיכם באמרו כי "כשארגונים מגלים שבוצעה עליהם מתקפה, מה שהם נדרשים לעשות הוא לזהות מאיפה היא הגיעה, מה מקום הפרצה ואיך בדיוק היא התבצעה. אז עליהם לתקן אותה. בנוסף, ארגונים נדרשים לערוך אפיון של כל החולשות שקיימות באתר האינטרנט שלהם ולתקן אותן ברמת האפליקציה, ועל כל זה להוסיף מנגנוני הגנה. הלקוחות שלנו הותקפו עשרות ומאות פעמים בשבוע האחרון והחזיקו מעמד בפני כל התקיפות, ללא שום חדירה או מעידה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים