צוק איתן ברעננה: מנהלי העירייה מתקשרים במשך המבצע – בווטסאפ
האפליקציה הפופולרית סייעה לעיריית רעננה לפעול במהלך המבצע, אמרה ענת ספקטור, מנמ"רית העירייה ● זוהי רק אחת הדרכים בהן עוזרים המיחשוב והמובייל לרשות המקומית בשעת החירום הנוכחית
ווטסאפ (WhatsApp) הולך וצובר פופולריות בשנים האחרונות, ובמבצע הנוכחי הוא הגיע גם לצוות החירום של עיריית רעננה, שבפעם הראשונה נתונה במהלך צוק איתן לאיומי הרקטות של החמאס והג'יהאד האסלאמי. לדברי ענת ספקטור, מנמ"רית העירייה, "צוות החירום שלנו, שבו חברים כ-20 מנהלים בכירים וראשי אגפים, תפקד לאורך כל המבצע בין היתר על ידי קבוצה שפתחנו בווטסאפ, ודרכה אנחנו נמצאים בקשר 24 שעות ביממה".
ספקטור עומדת בראש "מכלול חירום" – צוות חירום של אגף המיחשוב, שהוא חלק מצוות החירום הכללי של העירייה. היא ציינה כי "מאז תחילת המבצע העירייה נכנסה לפעולה בשגרת חירום, כלומר – מצד אחד שמירה על כוננות רציפה והיערכות לכל תרחיש ומצד שני המשך עבודה ופעילות רגילה, למעט ביטול כמה אירועים פומביים שהיו מתוכננים בשבוע שעבר. האירועים בוטלו על אף שפיקוד העורף לא דרש את זה".
עוד אמרה ספקטור כי "החמ"ל העירוני נפתח ביום שלישי בערב בשבוע שעבר. הוביל אותו ראש העיר, זאב בילסקי, וישבו בו חברי הפורום, נציגי פיקוד העורף וקצין הביטחון העירוני, משה פישמן. אגף המיחשוב סיפק תמיכה רציפה לצרכים הטכנולוגיים של פעילות החמ"ל, כולל רשת מחשבים ומענה מיידי לכל צורך שהתבקש. בין היתר, סיפקנו למשתמשים מערכות GIS שממפות את העיר ורשימות מיוחדת המבוססות על מאגר שמות תושבי העיר".
היא ציינה כי צוות החירום, שחבר בו גם אריה יוגב, מנהל מחלקת התפעול של עיריית רעננה, "פועל בקביעות כל השנה, נפגש אחת לכמה חודשים, מתעדכן ומעדכן, כך שפתיחת החמ"ל והמעבר לנוהל חירום היו חלקים. כל אחד ידע בדיוק מהו תפקידו".
ספקטור הוסיפה כי בשנים האחרונות השקיעה עיריית רעננה משאבים רבים בהקמת מערכי DRP. "המערכים האלה מצויים במקום ממוגן ועובדים בשיטת הגיבוי החם, עם הטכנולוגיה הכי חדישה, כך שבכל זמן נתון אפשר לקבל מידע עדכני", הבהירה.
"גם המוקד העירוני, שבאופן טבעי מקבל פניות רבות יותר בשעת חירום, תוגבר, והמוקדנים צוידו במכשירי טלפון וקווי תקשורת. אלה אפשרו להם להמשיך לעבוד גם במקרה של אזעקה, שמחייבת אותם ללכת למרחב מוגן", על פי ספקטור.
פעילות רחבה נרשמה גם בעולמות הרשתות החברתיות והאפליקציות לטלפונים ניידים. "הוספנו לאפליקציה העירונית אפשרות שכל אזרח יוכל לראות היכן המקלט הקרוב אליו בשעת חירום ושמחנו לקבל דיווח שהיה לה ביקוש רב", אמרה. ככלל, על פי נתונים שפרסמה דוברות עיריית רעננה, תושבי העיר מחוברים מאוד למדיות החברתיות שהעירייה פועלת בהן. מאז תחילת המבצע חל גידול של 15% במספר המצטרפים לעמוד הפיייסבוק (Facebook) העירוני, עם יותר מ-46 אלף צפיות במהלך המבצע עד כה, למעלה מ-1,800 לייקים ומאות תגובות ושיתופים, במיוחד של פוסטים שדיווחו על אזעקות.
תגובות
(0)