יבמ ואפל רוצות לכבוש באגרסיביות את השוק הארגוני

בראיון ל-Recode, קוק הודה כי אפל צריכה להסתכל מחוץ לחברה, כדי להרכיב יחדיו הצעה שעונה על כל צרכי הארגונים ● "אנחנו טובים ביצירת חוויית משתמש פשוטה ובבניית מכשירים,אנחנו טובים במכשירים - אבל אין לנו ב-DNA יכולת לשנות ארגונים"

מימין: טים קוק, מנכ"ל אפל, וג'יני רומטי, יו"ר, נשיאת ומנכ"לית יבמ

מנכ"ל אפל (Apple) טים קוק וג'יני רומטי, יו"ר, נשיאה ומנכ"לית יבמ (IBM), הודיעו אתמול (ד') יחדיו כי ישתפו פעולה בפיתוח אפליקציות עסקיות המיועדות לעולם העבודה הניידת בארגונים. האנליסטים שבעי רצון מהמהלך, ומעריכים כי הוא ישנה את פני השוק הארגוני.

שיתוף הפעולה יתבסס על שילוב יכולות ה-Big Data והניתוח האנליטי של הענק הכחול מצד אחד, ועולם מכשירי ה- iPhone וה-iPad של אפל מצד שני. על פי משקיפים בשוק, שתי החברות מתכוונות לשלב את נקודות החוזק של כל האחת מהן, על מנת להתמודד באגרסיביות בשוק הארגוני – ולכבוש אותו. "המהלך יכול להפוך את אפל, אשר בדרך כלל מתמקדת בצרכנים הסופיים, למעצמה עסקית אמיתית", כתב אחד מהם, "זה יכול גם להלהיט קרב חדש עם מיקרוסופט (Microsoft), שעכשיו, יותר מתמיד, מתמקדת בארגוני אנטרפרייז ובשירותי ענן".

בראיון ל-Recode, קוק הודה כי אפל צריכה להסתכל מחוץ לחברה, כדי להרכיב יחדיו הצעה שעונה על כל צרכי הארגונים. "אנחנו טובים ביצירת חוויית משתמש פשוטה ובבניית מכשירים", אמר, "אין לנו ב-DNA את הכישורים והמומחיות הנדרשים לטובת שינוי עמוק בתעשייה – את זה יש ליבמ". בראיון לרשת CNBC ציין קוק כי "ידענו שאנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד", והוסיף כי "אפל מצאה נפש תאומה ביבמ".

שתי החברות היו יריבות מרות בימי המחשבים אישיים המוקדמים, ובחלוף שלושה עשורים, הן משתפות פעולה בעידן המיחשוב הנייד – יוצרות יישומים עסקיים פשוטים למשתמש, והענק הכחול ימכור ללקוחותיו הארגונים מכשירי iPhone ו-iPad. "ב-1984 היינו מתחרים. ב-2014, אני לא חושב שאתה יכול למצוא שתי חברות משלימות יותר", אמר קוק, שעבד ביבמ במשך יותר מעשור לפני שהצטרף לאפל.

"אפל היא לא חברה מוכוונת ארגונים, זה לא ה-DNA שלה. זה ה-DNA של יבמ וליבמ יש את היחסים הללו עם ארגונים – ולנצח", אמר ואן בייקר, סגן נשיא ואנליסט בגרטנר (Gartner), "זהו שילוב שהוא אמנם אינו סביר, אבל יהיה מאד חזק אם שתי החברות יצליחו לממש אותו".

על פי חברת מחקר פורסטר (Forrester), עסקים וממשלות בעולם השקיעו כ-11 מיליארד דולרים על מכשירי iPad ב-2013. עד 2015, חברת המחקר מעריכה כי הנתון יגדל ל-13 מיליארד דולרים. פרנק ג'ילט, אנליסט ראשי בפורסטר, אמר כי שיתוף הפעולה של השתיים עשוי לדרבן את גוגל (Google) – שמערכת ההפעלה שלה, אנדרואיד (Android) מתחרה ל-iOS של אפל – לחפש שותפים בפלח השוק העסקי כדי ליצור חלופה אמינה לברית החדשה.

האנליסט הוותיק טים בג'ארין, נשיא Creative Strategies ובעל טור טכנולוגי, אמר כי "מדובר במכה לגוגל ולמיקרוסופט, שתי חברות שהיו להן שאיפות לנתח שוק בעולם הארגוני עם הפלטפורמות הניידות שלהן. אפל כבר הצליחה לשבש את עולם ה-IT הארגוני עם המכשירים שלה, וכעת היא פועלת יחד עם יבמ, על מנת להבטיח את המשך הצמיחה בשוק מפתח זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים