גדי גילאון, מוביסק: "שיתוף הפעולה בין אפל ליבמ – שלב חדש במיחשוב הארגוני"

מומחים סבורים שהמהלך של שתי החברות מעלה סימני שאלה רבים, הזדמנויות לצד חששות, כמו היותו של שוק האפליקציות הארגוניות רווי והבדלי התרבות הארגוניים ביניהן

"שיתוף הפעולה בין אפל (Apple) ויבמ (IBM) מבשר על שלב חדש בתחום המיחשוב הארגוני. מדובר בעידן בו החברות לא רק מכריזות על מוכנותן לעידן הניידות העסקית אלא על גישה חדשה של מתן פתרונות ארגוניים משולבים, הכוללים פתרונות עסקיים לצד יכולת טכנולוגית", כך אמר גדי גילאון, יו"ר מוביסק.

גילאון אמר את הדברים בעקבות ההודעה של מנכ"ל אפל, טים קוק, ויו"ר, נשיאת ומנכ"לית יבמ, ג'יני רומטי, לפיה החברות ישתפו פעולה בפיתוח אפליקציות לעולם הארגוני. המטרה של החברות, על פי ההודעה המשותפת שלהן, היא "להתניע שינוי עסקי כולל על ידי טכנולוגיות מובייל" ו-"לעצב מחדש את אופן העבודה בארגונים".

"עד כה, החברות הגדולות נכנסו לתחום הניידות העסקית (Enterprise Mobility) במרחב תשתיות המובייל, החל מניהול המכשיר והחיבור שלו למשאבי הרשת הארגונית, בהיבטי אבטחת המידע וכלים לפיתוח יישומים. החברות עסקו בעיקר בגישור בין עולם המיחשוב המוכר לעולם המכשירים הניידים והמורכבות אותה היא מייצגת", ציין גילאון.

"מרבית החברות המובילות לא השכילו להבין שעולם המיחשוב המתהווה מחייב פתרונות במימד אחר לחלוטין ממה שהכירו עד כה, וראו בדאגה איך ההשקעה רבת השנים שלהן במיחשוב הארגוני יורדת לטמיון. בעוד הנוכחות שלהן בשוק אין סופי של מכשירים-מחשבים היא דלה יחסית, המתחרים החדשים שלהם השכילו לפתח תפיסות חדשניות ותפסו את מקומם בשוק הפתרונות הארגוניים". כך, אמר, "אפל השקיעה עד כה מאמץ נמוך יחסית בהתאמת מכשיריה לשוק הארגוני ורק עתה החלה בכך, בעוד מתחרתה, סמסונג (Samsung), עוסקת בכך כבר מספר שנים. תוצאות התחרות ברורות ושליטתה ללא עוררין של סמסונג בשוק הארגוני היא עובדה".

הוא התייחס אף לעובדה שהחברות ישימו דגש על עולם ה-Big Data ואמר כי "אין זה מקרה שהפתרונות העסקיים הראשונים הם בעולם זה, שמייצג חדשנות בתחום המיחשוב. דפוס הצריכה של מידע (BI) במכשירים הניידים עוקף לא מעט מהמגבלות הקיימות של העתקת תבניות פעולה ותהליכים עסקיים קיימים לעולם המכשירים-מחשבים, כמו גם מגבלות טכנולוגיות של המכשירים עצמם".

מאידך, הוא העלה מספר שאלות שהן פועל יוצא מההכרזה ואמר כי חייבים לתת עליהן את הדעת. "השאלה הראשונה היא האם ההכרזה תביא לשיתופי פעולה דומים בין חברות אחרות. הפתרון המשותף המוצע הוא בעולם של 'גן סגור' בחומרה, מערכת הפעלה ויישומים, ומהווה מושג זר לעולמות ה-BYOD (ר"ת Bring your own Device), ה-BYOT (ר"ת Technology) וה-BYOA (ר"ת Application). דפוסי צריכת השירותים הניידים, המכשירים והיישומים עברו מהפכה תפיסתית מצד הלקוח, והניסיון לחזור לדפוסי צריכה מסורתיים, בהם הארגון קובע את רמות השירות ודפוסי הצריכה, פס מן העולם. מעניין איך החברות יתמודדו עם זה".

"סוגיה שונה שעולה היא העובדה שההכרזה היא על אפליקציות Big Data, בעוד ארגונים עוסקים כיום בפיתוח יכולות ויישומים עסקיים נוספים. האם החיבור בין אפל ליבמ יאפשר ליישומים האחרים את מרחב הפעולה הנדרש להם על גבי המכשיר, כולל היכולות לנהל מדיניות אבטחת מידע, קישוריות ושיתוף מידע?", שאל גילאון

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט"בנוסף", אמר, "חשוב שהחברות יפנימו שהן חייבות לשנות את שיטת התמחור והרישוי למציאות הקיימת כיום בעולם הניידות ברמת המחיר, אופן הרישוי והאבחנה בין שירותי ענן למיחשוב מקומי. מדובר בהשפעה ניכרת על הוצאות המיחשוב הארגוני וסיווג ההוצאה כ-Opex או כ-Capex".

"עולם אפליקציות המובייל הארגוניות בשל ואף רווי"
אילן אלתר
, מנכ"ל אלתרנט, אמר כי "מכשירי ה-iPhone הם המצאה ששינתה לחלוטין את עולם המובייל. הם העלו את המושג 'חוויית משתמש מדהימה' ויצרו פלטפורמה לפיתוח מגוון עצום של אפליקציות סלולריות המוכוונות ללקוחות הקצה ולעובדי הארגון. המצאת ה-iPhone שינתה תעשיות שלמות: נוקיה (Nokia), שהייתה המותג המועדף בעולם מכשירי הסלולר, ובלקברי (Blackberry), שהייתה המותג המועדף בקרב הנהלות ארגונים ומשתמשי מייל כבדים, פינו את מקומם ל-iPhone, כאשר סמסונג (Samsung) ו-LG אימצו גם הן במהירות את תפיסת העולם החדשה למכשירים סלולריים וכבשו את המקומות הגבוהים בסולם המכשירים הנמכרים. השימוש הנרחב במכשירי הסמארטפון פיתח תעשיות חדשות, בתחומים של אבטחת המידע, מערכות לניהול מכשירי קצה ויישומים, וכן פלטפורמות פיתוח לעולם המובייל".

לדבריו, "היכולות הכמעט אין סופיות של כל אחד ואחת מאיתנו להגיע למגוון אין סופי של מידע הרלוונטי עבורו בזמן הרלוונטי עבורו, במקביל לירידה הדרמטית בעלויות התקשורת הסלולרית, העבירו את הכוח לידיים של משתמשי הקצה, אשר באמצעות אצבעותיהם הרימו אימפריות דוגמת Waze ו-ווטסאפ (WhatsApp), ובאותה קלות גרמו לקריסתן של אימפריות דוגמת סוני אריקסון (Sony Ericson)".

"העולם החדש, בו הצרכן הוא המלך, יצר אצל החברות המובילות, אפל וסמסונג, צורך תמידי של יצירת חדשנות בכל השקת גרסת מכשיר ומערכת הפעלה חדשים, וזאת בעולם בו המכשירים הסלולאריים עונים לכל צרכי המשתמשים", אמר אלתר. "פתח המילוט שנותר להן הוא ניסיון לייצר מכפיל כוח באמצעות חבירה לחברות שנמצאות בתחומי עיסוק משיקים. שיתוף הפעולה בין נוקיה למיקרוסופט, וכמוהו שיתוף הפעולה בין גוגל (Google) למוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), שהסתיים לאחר שלוש שנים בלבד, מוכיח שניסיונות אלה לא צלחו".

"שיתוף הפעולה שהוגדר כהיסטורי בין החברה הצעירה, הזריזה והחדשנית אפל לענק הכחול, יבמ, מגיע בשלב בו עולם אפליקציות המובייל הארגוניות בשל ואף רווי. אם נוסיף לכך את פער התרבויות התהומי הקיים בין שתי החברות וחוסר הבהירות בשאלה מה ירוויח צרכן הקצה משיתוף פעולה זה, אין ספק שהוא מעלה סימני שאלה רבים שרק הזמן יענה עליהם", סיכם אלתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים