נעצר חשוד בהפצת פרסומים נגד ערבים בפייסבוק

יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 חוקרת תושב באר שבע בן 21 בחשד כי הפיץ פרסומים גזעניים וכאלה הקוראים לאלימות בפייסבוק ובאמצעים אחרים ● הוא שוחרר בסוף השבוע בתנאים מגבילים, אולם החקירה נמשכת

החשד: גנבו פרטים של יותר מ-80 מיליון לקוחות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

תושב באר שבע בן 21 נעצר ונחקר בחשד להפצת פרסומים גזעניים וקריאה לאלימות נגד ערבים באינטרנט. החשוד הובא בסוף השבוע לבית משפט השלום בראשון לציון ושוחרר בתנאים מגבילים.

החקירה נגדו נמשכת ומנוהלת על ידי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433. היא נפתחה לאחר שהיחידה איתרה עשרות פרסומים בעלי אופי גזעני והסתה לאלימות נגד ערבים שעל פי החשד פרסם, כולל דף פייסבוק (Facebook). חוקרי היחידה ערכו חיפוש בבית החשוד, במסגרתו נתפס מחשבו האישי.

מהמשטרה נמסר כי "אנחנו רואים בחומרה פרסומים מסוג זה ופועלים בנחישות ובמקצועיות, במישור המבצעי, המודיעיני והחקירתי אל מול חשדות אלה".

בשבוע שעבר הסירה פייסבוק דפים שפתחו פעילי ימין במטרה לדווח על ערבים ושמאלנים שיצאו נגד מבצע צוק איתן או נגד צה"ל ככלל. הדפים שהוסרו, "ריכוז עוכרי ישראל" ו-"נקמת היהודים", קראו לגולשים להפעיל לחץ על מעסיקים כדי להביא לפיטורי עובדים שהביעו דעות מעין אלה. גם הדפים של ארגון להב"ה וח"כ לשעבר מיכאל בן ארי נחסמו באחרונה, אולם שבו לפעול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים