איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים: "אנחנו חווים מתקפות סייבר רבות במהלך המבצע"

"החמאס ניסה לתקוף את המערכות שלנו ולא הצליח – לא נגרם להן כל נזק", אמר קורנפלד בראיון לאנשים ומחשבים ● הוא ציין כי המחשוב של עיריית ירושלים פועל בימי המבצע האלה בצורה תקינה, עקב הפקת לקחים מסופת השלגים שפקדה את הבירה

איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים

"הפעילות שלנו במבצע צוק איתן מתבססת על יישום מוצלח של הלקחים מסופת השלג שפקדה את ירושלים בחורף האחרון. הפעלנו את החמ"ל עם תחילת המבצע וכל מערכות המיחשוב שלנו תפקדו כהלכה", כך אמר איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים, בראיון לאנשים ומחשבים.

אזור ירושלים חווה עד כה במהלך המבצע מספר קטן יחסית של מתקפות טילים ואזעקות, ולדברי קורנפלד "כל הנפילות היו בסביבות העיר. אף טיל לא נפל בירושלים עצמה. עם זאת, מיד כשהחל המבצע הפעלנו את נהלי החירום ופתחנו את החמ"ל שלנו במתכונת חירום".

"עשינו את כל פעולות הגיבויים, כחלק מלקחי השלג, אף על פי שגם אז מערכות המידע והמחשוב בעירייה המשיכו לפעול כרגיל", ציין. "במהלך כל המבצע ספג אתר העירייה מתקפות סייבר. המתקפות היו בהיקף גדול מאוד, הרבה מעבר לרמה הרגילה. אנשי החמאס אף הכריז על כך בצורה גלויה. אולם, לשמחתנו, גם הפעם הוא לא הצליח. המערכות שלנו עמדו בפני כל התקיפות ושום נזק לא נגרם להן".

הוא הסביר כי "התמיכה של מערכות המידע בזמן המבצע נחלקת לשלושה חלקים. החלק הראשון הוא מענה למערכות המחשוב ותשתיות שו"ב והתקשורת הרבות של החמ"ל. בתחילת המבצע צוותו עובדים באגף לפעילות החמ"ל, שמתבצעת 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע. כעת הם מצוותים בהתאם לצורך".

קורנפלד הוסיף כי "החלק השני הוא מערכות ה-GIS, שכוללות מיפוי מלא של העיר, של התושבים וחתכים אחרים. זה דבר חשוב מאוד בשעת חירום, והוא נועד כדי שכוחות הביטחון ויתר הגורמים הפועלים בעיר יתנו מענה מהיר לכל תרחיש. גם לכך נערכנו מראש. לשמחתנו הרבה, לא היינו צריכים להפעיל את כל המערכות האלה, אבל אני יכול לומר בביטחון שהתרגולים ועבודת המטה המסודרת שנעשות כל השנה הביאו אותנו להיות ערוכים מראש".

"החלק השלישי שבו היינו פעילים קשור לנושא הרווחה, טיפול במשפחות שיקיריהן נפגעו במלחמה וסיוע לנזקקים. סיפקנו נתונים מיידיים לכל מי שהיה זקוק לו, על בסיס מאגרי רישום של תושבים שקיימים אצלנו", אמר.

"תחום נוסף שקיבל מאיתנו סיוע שוטף הוא מוקד העירייה", הוסיף קורנפלד. "באופן טבעי בתקופות חירום הלחץ על המוקד גדול יותר. סיפקנו לו מענה ברמה הטכנולוגית ובמקביל תגברנו את הצוותים שמתפעלים את האתר העירוני, שסיפק מידע עדכני לתושבים במשך כל זמן המבצע".

אגף מערכות המידע שקורנפלד עומד בראשו מעסיק כ-80 איש ולדבריו, הגיוסים למילואים לא השפיעו על תפקוד האגף.

הוא אף ציין כי "בנוסף לכל הפעולות, היינו בקשר ועבדנו בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף וכל גורמי ההצלה, ואנחנו ממשייכם לקיים הערכות מצב, בהובלת ראש העירייה ובשיתוף הצוותים השונים".

בתשובה לשאלה האם יש היערכות מיוחדת לקראת שנת הלימודים אמר קורנפלד: "נכון לעכשיו, ממשיכים בהכנות הרגילות ולא קיבלנו הנחיות מיוחדות. כמובן שאנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים