עיריית תל אביב-יפו בוחנת מעבר הדרגתי לסביבת ענן; תחסוך מאות מיליוני שקלים

התהליך כולל שילוב של וירטואליזציה וקונסולידציה, ביטול כל המחשבים המרכזיים באתרי העירייה וריכוזם במקום אחד, יישום ענן מקומי ובעתיד הרחוק יותר - מעבר לענן חיצוני בשיטת אירוח ASP ● איתיאל מעיין, ה-CTO של העירייה, אמר, כי "קיבלנו ייעוץ משפטי שאומר כי העברת ניהול מאגרי המידע לשיטת ענן הינה עבירה על חוק מאגרי המידע בישראל"

עיריית תל אביב-יפו החלה בתהליך של בדיקת התכנות ומעבר לסביבת מיחשוב ענן – הן בתצורה מקומית והן בתצורה של העברת המידע למיחשוב ענן חיצוני. המעבר צפוי לחולל מהפכה של ממש בכל מבנה ניהול מערך ה-IT של העירייה, שנחשב לאחד מארגוני ה-IT הגדולים בישראל בכלל וברשויות המקומיות בפרט, ולחסוך לה מאות מיליוני שקלים.

איתיאל מעיין, ה-CTO של עיריית תל אביב-יפו, מסר את הדברים בהרצאתו שהתקיימה במסגרת הכנס השנתי של המנמ"רים ברשויות המקומיות, שנערך בימים אלה בים המלח. הוא אמר, כי המעבר לענן כתפיסה כוללת מתבצע בכמה מהלכים מקבילים: בדיקות היתכנות, שיחות עם ספקים וכן מהלכים שנעשו בעבר.

"כבר כיום אנחנו נמצאים בתהליך צמצום וקונסילידציה של כל השרתים שלנו, שחוסכים לנו עשרות אלפי שקלים בשנה", ציין. "בנוסף, אנחנו מחזיקים ארון שרתים גדול, פרטי שלנו, בחוות השרתים של 013-נטוויז'ן, ומקבלים שם שירותי אירוח מלאים".

במקביל, מבצעת העירייה תהליך של ריכוז כל הפעילות של כל השרתים ביחידות השונות למרכז המיחשוב המרכזי שלה. "בעתיד, לא יהיו מחשבים מרכזיים ביחידות, והשליטה תהיה אצלנו, הגישה אליו תהיה רק שלנו", אמר מעיין והוסיף: "מבחינתנו, אין זה משנה אם זה ענן מקומי או חיצוני".

לדבריו, אחד החסמים בתהליך הוא סיבות רגולטוריות. בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים הוא אמר, כי "קיבלנו ייעוץ משפטי שלפיו, על פי חוק מאגרי המידע הקיים – העברת מאגרים בשיטת SAAS לגורם חיצוני היא עבירה על החוק. זאת, משום שהחוק קובע שאם יש לך מאגר הכולל מעל 1,000 איש וקיימת אליו גישה לגורמים נוספים מלבדך, עליך להצטייד באישורים מיוחדים. בארצות הברית מצאו לכך פתרון, אבל בישראל, הנושא הזה טרם קיבל התייחסות, כי אין גורמים גדולים שעשו זאת".

"לעומת זאת, ההסתכלות שלנו היא רחבה", הוסיף. "גם קניית שירותים מספקים חיצוניים והעברת אחריות ניהול האפליקציות אצלם היא לגבינו ענן. קניית זמן מחשב – אף היא סוג של ענן, כאשר שם המשחק הוא היכולת לקבל פתרונות לאינטגרציה מלאה עם כל היישומים והמערכות שפועלות בעיריית תל אביב, יכולת שליטה ובקרה ושקיפות למשתמש". לדבריו, "מגבלות אבטחת המידע ידועות. יש פתרונות ואנחנו בוחנים אותם, אבל אבל לא נעלמים מעינינו גם היתרונות הרבים".

"אנחנו מצפים לראות אילו פתרונות יציעו לנו הספקים השונים, שישלבו את המענה לבעיות האבטחה והרגולציה ומענה לצרכים שלנו", סיכם מעיין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים