מכסיקו: השלטון שוקל לנתק עשרות אלפי מכשירים סלולריים – כדי להילחם בפשע

הממשלה מאיימת להפעיל חוק שהתקבל במדינה, ומחייב את הלקוחות לרשום את המכשירים שלהם באמצעות הודעת SMS, כדי למנוע מפושעים להשתמש בהם במטרה לחטוף או לנהל משא ומתן על כופר לשחרור החטופים ● הדד-ליין שנתנה הממשלה לכך פג, וב-America Movil - המפעילה האלחוטית הגדולה ביותר במכסיקו - מעריכים, כי יישומו של החוק ישפיע על 30 מיליון מנויים

עשרות אלפי אזרחים מכסיקנים עשויים בימים הקרובים לגלות, כי המכשירים הסלולריים שלהם נותקו. זאת, אם הממשלה תפעיל חוק שעבר בשנה שעברה למלחמה בפשיעה. כדי למנוע זאת, קראו יועצים שונים ברדיו הממשלתי של המדינה לאזרחים לרשום את המכשירים שלהם, על ידי שליחת הודעת SMS עם פרטיהם האישיים.

הדד-ליין שנתנה הממשלה לאזרחים כדי לרשום את המכשירים שלהם פג אתמול (ש'). ביום ה' נודע, כי 30 מיליון בעלי מכשירים טרם חידשו את הרישום.

יצוין, כי אנליסטים העריכו, כי הניתוקים הללו, אם יתבצעו, יגרמו לנזקים מועטים לחברת America Movil – המפעילה האלחוטית הגדולה ביותר במכסיקו, עם נתח שוק של 71%. בכל זאת, לוביסטים מטעם החברה לוחצים על השלטונות שלא להפעיל את החוק.

מטרתו של החוק החדש היא למנוע מפושעים להשתמש במכשירים סלולריים כדי למנוע חטיפות ולנהל משא ומתן על כופר לשחרור חטופים. לעומת זאת, גווילרמו פרר, בכיר ב-America Movil, אמר, כי כ-30 מיליון משתמשים, שכל מטרתם היא לתקשר זה עם זה, יושפעו לרעה מהחוק, אם יופעל.

מרביתם של 84 מיליון משתמשי הסלולר במכסיקו מנויים על תוכניות המגבילות את השימוש שלהם למספר דקות מסוים. ניתן לרכוש את המכשירים הללו בחנויות בקלות, ואחר כך להטעין אותם בדקות נוספות באמצעות מכונות המוצבות ברחובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים