נוקיה: הרווח התפעולי זינק ב-787%; ההכנסות גדלו ב-3%
הרווח התפעולי של החברה על פי מדד IFRS עמד על 488 מיליון יורו ● ההכנסות הגיעו ל-9.52 מיליארד ● אירופה היא היבשת עם נתח השוק הגדול ביותר מסך מכירותיה של החברה - 33% ● המכירות באפריקה ובמזרח התיכון הגיעו ל-15% מהן
רבעון טוב לנוקיה (Nokia): ענקית הסלולר הפינית הציגה בשלושת החודשים הראשונים של 2010 עלייה קלה בהכנסות, אולם זינוק חד ברווח התפעולי שלה על פי מדד IFRS – המקביל למדד GAAP האמריקני. זה עלה ב-787% ל-488 מיליון יורו לעומת 55 מיליון ברבעון הראשון של 2009. הרווח הנקי למניה על פי חישוב זה עלה ל-0.09 יורו – גידול של 200% לעומת 0.03 יורו ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח התפעולי שלא על פי IFRS גדל ב-60% ל-820 מיליון יורו לעומת 514 מיליון. שלא על פי IFRS, עלה הרווח הנקי של החברה למניה ב-40%, ועמד על 0.14 יורו לעומת 0.1.
הכנסותיה של החברה הגיעו ברבעון הראשון של 2010 ל-9.52 מיליארד יורו – גידול של כ-3% לעומת 9.28 מיליארד. עם זאת, לעומת הרבעון האחרון של 2009, ירדו ההכנסות ב-21%. הגידול הרב ביותר בהכנסות היה ממכירת מוצרים בחטיבת NAVTEQ של החברה. אלה עלו ב-41% ל-189 מיליון יורו בהשוואה ל-132 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות ממכירת מכשירים ומשירותים גדלו ב-8% ל-6.66 מיליארד יורו לעומת 6.17 מיליארד.
לפי חלוקה גיאוגרפית, הגיעו ההכנסות של נוקיה ממכירות באירופה ל-2.19 מיליארד יורו, שהם 32.81% מכלל מכירותיה של החברה בעולם. מדובר בעלייה של 3% בלבד לעומת 2.14 מיליארד יורו ברבעון המקביל ב-2009. השוק השני בגודלו של החברה הוא זה הסיני, עם מכירות של 1.46 מיליארד אירו יורו – גידול של 17% לעומת 1.25 מיליארד. מדובר ב-21.88% ממכירות החברה ברבעון. שלישי נמצא אזור אסיה פסיפיק עם מכירות של 1.36 מיליארד יורו – קיטון של 3% ל-1.41 מיליארד יורו, ו-20.46% מסך מכירותיה.
השוק הקטן ביותר הוא זה הצפון אמריקני, עם הכנסות של 219 מיליון יורו – ירידה של 27% לעומת 301 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מכירות החברה באמריקה הלטינית גדלו ב-42% ל-432 מיליון יורו בהשוואה ל-304 מיליון. נתח השוק של אזור זה עמד על 6.48% מסך המכירות של נוקיה. הכנסותיה של החברה מהמכירות באפריקה ובמזרח התיכון גדלו ב-30% ל-1.01 מיליארד יורו לעומת 774 מיליון, המהווים 15.08% מסך מכירותיה של נוקיה בעולם.
לעומת נוקיה, ההכנסות של המיזם המשותף נוקיה-סימנס (Nokia Siemens) ירדו ב-9%, ועמדו על 2.72 מיליארד יורו בהשוואה ל-2.99 מיליארד ברבעון הראשון של 2009.
אולי-פקה קאלאסבו, מנכ"ל נוקיה, אמר, כי "היו לנו תוצאות טובות יחסית לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הצלחנו להציג נתונים טובים למרות התחרות הקשה מאוד בשוק שבו אנחנו פעילים".
תגובות
(0)