גוגל השיקה פלטפורמה לגלישה באינטרנט באמצעות הטלוויזיה הביתית

גוגל השיקה את פלטפורמת Google TV, המבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד ומריצה את דפדפן כרום ● מנוע החיפוש המשולב בפלטפורמה יאפשר לחפש תכנים בערוצי טלוויזיה ובאינטרנט, עם אפשרות להציג על המסך "חלון-בתוך-חלון", כדי לראות במקביל כמה מסכים ● החברה משתפת בפלטפורמה החדשה פעולה עם סוני, אינטל, לוג'יטק וחברת הטלוויזיה בלוויין Dish Network

ענקית האינטרנט גוגל (Google) מאמינה שהגיע הזמן, מבחינה טכנולוגית, לשלב גלישה ברשת עם גלישה בטלוויזיה. לשם כך, החברה משתפת פעולה עם סוני (Sony), אינטל (Intel), לוג'יטק (Logytech), בסט-ביי (Best Buy) וחברת הטלוויזיה בלוויין Dish Network. החברות חשפו בסוף השבוע את פלטפורמת Google TV, במסגרת כנס מפתחים של גוגל בסן פרנסיסקו.

פלטפורמת Google TV מבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), ומריצה את דפדפן כרום (Chrome) של גוגל, שהוטמעה בו תוכנת פלאש (Flash) של אדובי (Adobe). המשתמשים יוכלו לצפות מן הכורסה בערוצי הטלוויזיה ולגלוש באינטרנט.

אינטל תרמה את חלקה בשיתוף הפעולה עם מעבד CE4100 ממשפחת האטום, שעוצב במיוחד למכשירי אלקטרוניקה בידורית, וסוני ולוג'יטק ישיקו מוצרים המבוססים על המעבד של אינטל במהלך השנה. פלטפורמת Google TV תוכל לפעול עם כל מפעיל של ערוצי טלוויזיה, ותאפשר לצפות בתכני וידיאו מערוצי אינטרנט, כמו יו-טיוב (YouTube) ואמזון (Amazon). בנוסף, Google TV תאפשר להריץ יישומים מחנות היישומים Android Market של גוגל.

מנוע החיפוש המשולב בפלטפורמה יאפשר לחפש תכנים בערוצי טלוויזיה ובאינטרנט, עם אפשרות להציג על המסך "חלון-בתוך-חלון", כדי לראות במקביל כמה מסכים. הפלטפורמה אף כוללת מסך בית, שאפשר להתאים את התכנים בו בצורה אישית ולפי הרגלי הצפייה.

מכשירים עם הפלטפורמה החדשה – כבר בסתיו הקרוב

סוני הכריזה, כי תשיק מכשירי טלוויזיה שיפעלו עם הפלטפורמה החדשה בסתיו הקרוב בארצות הברית, ולוג'יטק תשיק ממיר שיאפשר שימוש בפלטפורמת Google TV בטלוויזיות HD קיימות. מכשיר זה יכלול בקר שעוצב למיטוב חוויית הצפייה, לוח מקשים ממוזער ומשטח מגע. בנוסף, לוג'יטק תשיק שלט חדש מסדרת ה-Harmony שלה. לוג'יטק גם הכריזה, כי תשיק בעתיד מוצרים נוספים שיתאימו לפלטפורמת Google TV, כמו מצלמת HDTV שתאפשר שיחות וידיאו על מסך הטלוויזיה או תוכנות להסבת טלפון סלולרי לשלט של Google TV.

יצוין, כי החברה תשחרר בקרוב כלי פיתוח ליישומי רשת, כדי לאפשר למפתחים להציע יישומים שמתאימים למסך הטלוויזיה. במהלך השנה תשחרר גוגל גם כלי פיתוח לאנדרואיד, שיתמכו בבניית יישומים ל-Google TV. בעתיד מתכננת גוגל לשחרר גם את הקוד של Google TV, כדי לאפשר שיתוף פעולה ויצירת עולם חדש של "בידור בסלון הבית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים