גרטנר: יותר מ-95% מהארגונים ישמרו או יגדילו את היקף השימוש ביישומי SaaS השנה

מסקר שפרסמה החברה עולה, כי דואר אלקטרוני, ניהול פיננסי, מיכון צוותי מכירות, שירות לקוחות והוצאות תפעול הם היישומים הפופולריות ביותר בתחום יישומי התוכנה כשירות ● עוד עולה מהסקר, כי רק 39% מהמשיבים ציינו, כי מדיניות שכזו נמצאת בתהליך

יותר מ-95% מהארגונים ימשיכו להשתמש, או אף יגדילו את היקף השימוש, בתוכנה כשירות (SaaS) במהלך 2010 – כך עולה מסקר שפרסמה אתמול (א') גרטנר (Gartner).

מהסקר עולה, כי שתי הסיבות העיקריות לאימוץ עבודה במתכונת תוכנה כשירות הן הדרישה הניכרת לשירותי אינטגרציה, לצד השינוי באסטרטגיות הרכישה ומיקור-החוץ. אליהן מצטרפת גם עלות הבעלות הכוללת (TCO) הגבוהה.

יחד עם זאת, עולה מהסקר, כי למרבית החברות אין עדיין מדיניות לניהול ההערכה והשימוש בתוכנה כשירות. כך, רק 39% מבין המשיבים לסקר ציינו, כי מדיניות שכזו נמצאת בתהליך, או כבר קיימת בארגוניהם. מדובר בעליה מזערית בכמות הארגונים שעשו כך, בהשוואה ל-38% ב-2008.

עוד ממצא שעלה מהסקר הוא, כי דואר אלקטרוני, ניהול פיננסי (ניהול חשבונות), מיכון צוותי מכירות, שירות לקוחות והוצאות תפעול הם היישומים הפופולריים ביותר בתחום יישומי התוכנה כשירות, כאשר יותר מ-30% מהמשתתפים בסקר משתמשים בפועל בסוגים אלה של יישומים.

במונחי רמת ההשקעה הצפויה בפתרונות תוכנה כשירות במהלך השנתיים הקרובות היו התגובות מעודדות עבור ספקיות תוכנה כשירות. 53% מהארגונים צופים גידול קל ברמות ההשקעה בתחום, ו-19% מתוכם חוזים, כי יגדילו אותן באופן משמעותי. כמעט רבע מהמשיבים משערים, כי רמות ההשקעה תישארנה דומות, ו-4% צופים ירידה קלה ברמות ההשקעה בתחום.

באשר ליחס בין השקעה ברכישת מוצרי תוכנה והתקנתם בארגון לעומת השקעות ביישומי תוכנה כשירות, השיבו 72% מבין הארגונים, כי הם מאמינים שההשקעות ביישומי תוכנה כשירות יגדלו, בעוד ש-45% מהם אוחזים בדעה דומה לגבי התקציבים שיושקעו ברכישת מוצרי תוכנה.

עוד עולה מממצאי הסקר, כי חלק מהארגונים גורס שיישומי תוכנה כשירות אינם מהווים פתרון מיטבי עבור חלק מהרוכשים. 16% מבין המשיבים אמרו שהם עוברים מיישומי תוכנה כשירות לרכישת פתרונות תוכנה והתקנתם בארגון.

לדברי שרון מרץ, מנהל מחקר בגרטנר, "כמעט מחצית מהמשתתפים בסקר משתמשים ביישומי תוכנה כשירות בארגוניהם זה יותר משלוש שנים. לכן, ברור שיישומים אלה אינם נתפסים יותר כמודל חדש לפריסה". הוא הוסיף, כי "רמות הבשלות השונות בקרב בסיס המשתמשים בסקר, מצביעות על הזדמנויות לגידול עבור ספקי השירות לצד אימוצן של יישומי התוכנה כשירות. זאת, ככל שיותר ארגונים זקוקים לסיוע בצעדיהם הראשונים בתחום, החל מתכנון מחדש של תהליכים דרך פריסה ועד שירותי אינטגרציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים