גוגל חושפת את יחס החלוקה של ההכנסות בתוכניות הפרסום

במסגרת תוכנית הפרסום AdSense for Content, שבה מופיעות מודעות שאליהן נלווה הכיתוב Ads by Google באתרי תוכן שונים, מועברים לבעלי האתר 68% מהסכום שמקבלת גוגל מהמפרסם ● במסגרת תוכנית הפרסום Adsense for search, שבה מופיעה תיבת חיפוש באתר ומוצגות מודעות בתוצאות החיפוש, מועברים לבעלי האתר 51% מהסכום שמקבלת גוגל מהמפרסם

לאחר שנים רבות, חושפת גוגל (Google) לראשונה את יחס החלוקה של ההכנסות בין החברה עצמה לבין האתרים שבהם מופיעות המודעות במסגרת תוכניות הפרסום ממשפחת AdSense.

במסגרת תוכנית הפרסום AdSense for Content, שבה מופיעות מודעות שאליהן נלווה הכיתוב Ads by Google באתרי תוכן שונים, מועברים לבעלי האתר 68% מהסכום שמקבלת גוגל מהמפרסם. במסגרת תוכנית הפרסום Adsense for search, שבה מופיעה תיבת חיפוש באתר ומוצגות מודעות בתוצאות החיפוש, מועברים לבעלי האתר 51% מהסכום שמקבלת גוגל מהמפרסם.

נתונים אלה נחשפו בהודעה שפרסמה גוגל בבלוג. כן צוין, כי עם מו"לים גדולים מתנהל משא ומתן מיוחד לגבי יחס החלוקה של ההכנסות. הפרסום נועד לפזר מעט מהערפל שגרם תסכול ללא מעט בעלי אתרים שלא הבינו כיצד חושב הסכום שקיבלו. "אנו מקווים, כי השקיפות תתרום לשיתוף הפעולה העסקי עם גוגל. אנו מאמינים, כי יחס החלוקה שאנו מציעים תחרותי מאוד, והמספר הגדול של המפרסמים שמתחרים על הזכות לפרסם באתרים ששותפים ברשת AdSense מבטיח שתפיקו את מרב ההכנסות מכל מודעה", נכתב בהודעה שפורסמה בבלוג של גוגל.

עם זאת, גוגל סירבה למסור את יחס החלוקה בפרסום ביישומים סלולריים, עדכונים ומשחקים – וציינה, כי החברה עדיין לומדת את מבנה העלויות בתצורות פרסום אלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    פטנט ישראלי אלטרנטיבה חזקה לשיטה של גוגל הפטנט נרשם ב-: ארה`ב,אירופה,אוסטרליה,סין,הונג קונג,ישראל שיטה המאפשרת פרסום מודעות ובאנרים בשיטת `עשה זאת בעצמך` self service (המפרסם יכול לבחור במדויק את המודעה המעניינת אותו ולרכוש אותה ) בשטחי הנדל`ן הפרסומי של האתר, וכן אלטרנטיבה חכמה ל- Ebay.

אירועים קרובים