ד"ר ג'ימי שוורצקוף, STKI: "מטרת מערכות ה-ERP – לספק תובנות זעירות לקבלת החלטות יומיומית"

"המהפכה קורית ותקרה, לא רק בהיבט הטכנולוגי בארגונים, אלא גם בצורה שבה אנחנו חיים", אמר שוורצקוף, מנכ"ל STKI ● לדבריו, העידן הנוכחי מתאפיין בכך שאין יותר פרויקטי IT ענקיים, אלא תתי-פרויקטים קטנים ● "לצד זה, מובחנת פחות נאמנות של לקוחות לספקים", הוסיף

"מערכות ה-ERP כבר עברו שלב, והן הרבה מעבר למודול רכש או כספים או לוגיסטי זה או אחר. כיום, בעידן השינויים הדינמיים שבו השוק נמצא, מטרת העל של מערכות ה-ERP היא לספק תובנות להחלטות זעירות עבור המשתמשים בכל הדרגות בארגון, שעימן הם יוכלו לבצע שינויים ברמה היומיומית", כך אמר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI.

שוורצקוף פתח את כנס ++ERP, שנערך הבוקר (ג') במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצוענים בעולם היישומים, והנחו אותו יוסי סופר, לשעבר מנהל פרויקט ה-ERP הצה"לי, ששימש כראש ועדת התכנים לכנס, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

בדבריו, ציטט שוורצקוף את סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), שלפיהם התקופה הנוכחית במיחשוב דורשת להתבונן וליישם את מערכות ה-IT בצורה אחרת. "המהפכה קורית ותקרה, לא רק בהיבט הטכנולוגי בארגונים, אלא גם בצורה שבה אנחנו חיים", אמר. "היא מגיעה משינויים דרמטיים בכמה עולמות טכנולוגיים: השינוי ברוחב הפס ברשת והוזלת השימוש בו, הצמצום המשמעותי בעלויות מערכות האחסון, הניידות המלאה בעולם המיחשוב עם קישוריות בכל מקום, עלייתן של רשתות חברתיות, בלוגים, הגלובליזציה, הלוקליזציה של מערכות ה-IT וכן הופעתם של הרכיבים המאוחדים, דוגמת מחשבי לוח וטלפונים חכמים".

בהיבט הטכנולוגי, אמר שוורצקוף, כי העידן הנוכחי מתאפיין בכך שאין יותר פרויקטי IT ענקיים, אלא תתי-פרויקטים קטנים. "לצד זה, מובחנת פחות נאמנות של לקוחות לספקים", הוסיף.

לדברי שוורצקוף, "ארגונים מצויים כיום בשלב 3.0. בניגוד לשלב 2.0, שמאפייניו היו רשתות חברתיות והעמקת הקשר עם לקוחות במגוון ערוצים, השלב השלישי מתאפיין בכך שאין ואי אפשר להפריד בין טכנולוגיה ועסקים. צורת הניהול של העסקים כיום היא שהם בלתי רגילים. אי אפשר לשאוף למצב של 'עסקים כרגיל', כי כל הזמן יש שינויים, והארגונים פועלים באופן מגוון ומשתנה".

הוא הסביר, כי "בשל המהירות והצורך בטיוב של קבלת ההחלטות, נדרשות תובנות עסקיות מהירות. המהות של מערכות ה-ERP כיום היא לספק יכולת לעשות החלטות עסקיות זעירות. המשתמשים נדרשים לקבל BI בזמן אמת להחלטות הקטנות שנעשות כל יום כל היום".

שוורצקוף סיים בציינו, כי הרכיבים החכמים החדשים, המצויים בידי המשתמשים השונים בארגון, עובדים בצורה יפה מול מערכות ה-ERP. הוא המליץ למנהלי ה-IT הארגוניים להטמיע מערכות שיטפלו במידע הארגוני הבלתי מובנה, שיתממשקו למערכות ה-ERP.

זיו מנדל, ג'ון ברייס הדרכה: "הדגש המפוספס פעמים רבות בפרויקטי ERP – הגורם האנושי"

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה, מטריקס, אמר, כי "שלב ההטמעה וההדרכה במערכות ERP הוא אקוטי, וחברות המחקר ממליצות להשקיע בו 10%-15% מכלל התקציב של הפרויקט". לדברי מנדל, "ה-ERP אמור לשנות תהליכים ולא לשפרם. זה פרויקט של עובדים, המבוצע עם מוצר מדף".

הוא הוסיף, כי "הדגש המפוספס פעמים רבות בפרויקטי ERP הוא הגורם האנושי. מערכות אלה הן משובצות אדם. המערכת יכולה להיות מושלמת, אולם היא לא תחזיר את ההשקעה בה אם אף אחד לא ישתמש בה. אין לבנות מערכת שעובדת, אלא מערכת שעובדים איתה, ויש לעשות זאת באופן נרחב ומעמיק".

מנדל ציין, כי במסגרת הפעולות הנדרשות לעשייה ב-ERP, יש למדוד את האפקטיביות של ההדרכה וההטמעה. עוד המליץ מנדל להטמיע טכנולוגיות לשימור ידע על המערכת בקרב המשתמשים. הוא הציג כלים בתחום, המאפשרים למשתמשים לקבל תמיכה בזמן אמת בהפעלת המערכת, וסיים בציינו את הדרכים להטמעה מוצלחת שלה. אלה כוללות, לדבריו, בין השאר, זיהוי של המתנגדים למערכת והפיכתם לכאלה שיהיו למקדמים שלה.

אלי מוריק, סמנכ"ל הכספים של אמבר, הציג בכנס את הטמעת מערכת One1ERP בחברה. הוא אמר, כי אמבר היא חברה שיש לה "מכוני תערובת", והיא עוסקת באספקת מזון לבעלי חיים. מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על יותר משני מיליארד דולרים, והיא מייצרת 850 אלף טון מזון בשנה.

לדבריו, המערכות של החברה היו מסוג "מעלה" והיו בנות 20 שנים, ולכן – זו החליטה על הטמעת מערכת חדשה. הבחירה הייתה בסוף 2007, והפרויקט החל בדצמבר 2008 והסתיים באפריל השנה.

לדבריו, במערכת משתמשים 120 עובדים, ויישומה התפרס על פני אתרים רבים בארץ. הוא כלל הטמעת מודולים קלסיים של רכש שיווק, ייצור, בקרת ייצור, תמחיר כספים ומלאי. בנוסף, ציין מוריק, הוטמעו מודולים ייחודיים לניהול הזמנות התערובת, ניהול מוצרים ספציפיים ללקוחות, עמידה ברגולציות תעשייתיות ורפואיות ועוד.

הוא הציג מספר יעדים שעמדו בפניהם במהלך הפרויקט, ביניהם שימור ההיסטוריה של ההזמנות, אינטגרציה בין המערכות ומול הממשקים ויצירת יישומים ייחודיים להם. מוריק סיכם את דבריו בציינו, כי "העלייה לאוויר צלחה ללא תקלות, בין השאר בשל היערכות מוקדמת ותמיכה נרחבת בשטח מצידנו ומצד הספק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים