מלחמה ושלום בעולם האחסון: EMC הודיעה שהשותפות עם דל תימשך גם אם זו תרכוש את 3Par

הימשכות השותפות תיעשה על אף שהיא "תהיה מורכבת ומסובכת, שכן יהיה לדל קו מוצרים נוסף, שיתחרה באופן חלקי בזה שלנו", אמר פט גלסינגר, סמנכ"ל תפעול ונשיא חטיבת תשתיות המידע ב-EMC העולמית ● לדבריו, EMC תמשיך לספק תמיכה ושירות ללקוחות המותפים של שתי החברות בתחומי המיחשוב והאחסון, ללא קשר לזהות החברה שתרכוש את 3Par - בין אם תהיה זו HP או דל

השותפות העסקית בין EMC לדל (Dell) תהיה מורכבת ומסובכת, אולם למרות זאת תימשך, גם אם דל היא זו שתזכה במאבק מול HP ותרכוש את 3Par – כך אמר אתמול (ג') פט גלסינגר, סמנכ"ל תפעול (COO) ונשיא חטיבת תשתיות המידע ב-EMC העולמית. לדבריו, "יהיה לדל קו מוצרים נוסף, שיתחרה באופן חלקי בזה של EMC. זה יהיה מסובך".

שתי החברות שותפות מזה כעשור, ובמסגרתה מוכרת יצרנית המיחשוב גם מוצרי אחסון של ענקית תשתיות המידע. לדל ול-EMC יש יותר מ-24 אלף לקוחות משותפים של מוצרי מיחשוב ואחסון, רובם בקרב ארגוני SMB. גלסינגר אמר, כי EMC תמשיך לספק תמיכה ושירות ללקוחות אלה, ללא קשר לזהות החברה שתרכוש את 3Par – בין אם תהיה זו HP או דל. הוא הזכיר, כי יחסי השתיים עמדו במבחנים בעבר, כשדל רכשה בנובמבר 2007 את חברת האחסון האמריקנית אקוולוג'יק (EqualLogic), שמציעה מוצרי iSCSI SAN, תמורת סכום של 1.4 מיליארד דולרים. אקוולוג'יק מצאה נישה רווחית בשוק זה, הנהנה מקצב הצמיחה המהיר ביותר בין כל טכנולוגיות האחסון. פתרונות ה-SAN שהציעה מתאימים במיוחד לסביבות וירטואליות ומסייעים לפישוט מערכות ה-IT, לרבות מערכי האחסון שלהן. "הרכישה של אקוולוג'יק הכריחה אותנו ליצור מערכת יחסים שיתופית, שבמסגרתה שתי החברות מתחרות בכמה אזורים ומשתפות פעולה באזורים אחרים", הסביר גלסינגר.

רכישה זו של דל מצטרפת לרכישות אחרות שביצעה בעולם האחסון: בפברואר השנה היא רכשה תמורת 12 מיליון דולרים את אקסנט (Exanet) הישראלית, העוסקת בניהול אשכולות איחסון. לפני שבועות אחדים היא קנתה את אוקרינה (Ocarina Networks) האמריקנית, המתמחה בדחיסת מידע ומספקת טכנולוגיה לדחיסת תמונות ושאר נתונים בלתי מובנים, על מנת לפנות נפח אחסון. טכנולוגיה זו תשלים את היכולות למניעת כפילויות במערכות האחסון של דל.

דל ו-HP נאבקות מזה יותר משבועיים על רכישת 3Par. המהלך האחרון אירע בסוף השבוע, כאשר הנהלת החברה קיבלה את הצעת הרכישה של HP, שעמדה על שני מיליארד דולרים במזומן, וביטלה את העסקה עם דל.

דובר מטעם דל אמר בתגובה, כי יש לה זכות להשוות את ההצעה בתוך שלושה ימי עסקים, כלומר – עד היום (ד'). שלשום (ב') הודיעה דל שהיא בוחנת את הצעת הרכישה האחרונה של HP.

3Par נוסדה ב-1999, והמטה שלה ממוקם בעיר פרימונט שבקליפורניה. החברה מעסיקה 670 עובדים ומייצרת מערכות שמסייעות לחברות לאחסן ולנהל מידע באופן יעיל יותר. יש לה טכנולוגיה של Thin Provisioning (הקצאה רזה), המספקת יכולת לנתב ולחלק את קיבולת האחסון למידע הנדרשת בכל רגע נתון, לפי צרכים משתנים. מוצריה מתחרים באלה של EMC, יבמ (IBM), היטאצ'י (Hitachi) ו-HP.

הצעות הרכישה של שתי ענקיות המיחשוב והמאבק ביניהן מגיעים על רקע רצונן לחזק את תחום השירותים ולהרחיב את עסקיהן מעבר לעסקי ייצור המחשבים האישיים, הטומנים בחובם שולי רווח צרים למדי. HP ודל מנסות, כל אחת לחוד, להגיע אל מרכזי המיחשוב הארגוניים בכלל ולמיחשוב הענן בפרט. עם הטכנולוגיה של 3Par, תוכל החברה שתרכוש אותה לנצל בצורה טובה יותר את חומרת האחסון של הלקוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים