סוגיית הפרטיות מגיעה עד למנכ"ל פייסבוק: דורש שלא לחשוף פרטים מחייו האישיים

פול סליה, שתבע את מרק זוקרברג בטענה לבעלות על 84% ממניות פייסבוק, מבקש לחשוף במסגרת התביעה פרטים אישיים של המנכ"ל ● לדברי פרקליטיו של זוקרברג, המטרה של סליה היא להביך אותו

בדרך כלל, המונחים פייסבוק (Facebook) ופגיעה בפרטיות מקושרים לגולשי האתר. עכשיו זה מגיע גם אל מנכ"ל הרשת החברתית הפופולרית. מרק זוקרברג הביע באחרונה חשש שהפרטיות שלו תיפגע על ידי עורכי דינו של פול סליה, שתבע אותו בטענה לבעלות על 84% מהאתר המצליח, וכי הם יחשפו פרטים מחייו האישיים.

סליה הגיש בקשה להשיב את הדיון לבית המשפט של מדינת ניו-יורק, לאחר שזוקרברג העביר את הדיון לבית המשפט הפדרלי. "הם הגישו את הבקשה כדי להביך את זוקרברג בגילויים על חייו הפרטיים", טענו פרקליטיו במסמך שהגישו שלשום (ב') לבית המשפט הפדרלי בבופאלו, ניו-יורק.

התביעה הוגשה על ידי סליה, תושב מדינת ניו-יורק, ב-30 ביוני, בטענה שהסכם משנת שעליו חתם עם זוקרברג ב-2003 מקנה לו את השליטה על פייסבוק. המגזין פורבס (Forbes) העריך את הונו האישי של זוקרברג, בן 26, בארבעה מיליארד דולרים.

בתי משפט פדרליים דנים במקרים שבהם התובע והנתבע מתגוררים במדינות שונות של ארצות הברית. בדרך כלל, מעדיפים נתבעים שהדיונים ייערכו בבית משפט פדרלי, ולא בבית משפט של מדינה מסוימת, משום שקיימים בו סיכויים גבוהים יותר שהתביעה תידחה, או לפחות לא תונח בפני המושבעים. זוקרברג, שנולד בניו-יורק, טוען שהוא תושב קליפורניה, אך סליה טוען, כי שניהם תושבי העיר.

"נוכח ההון הרב שמוטל על כף המאזניים, מבקשים שני הצדדים לשפר את סיכוייהם לנצח בטענות טכניות שונות", הסביר אדם סטיינמן, פרופסור בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת סטון הול בניוארק, ניו-ג'רזי. "שופט בבית משפט של מדינה עשוי לגלות אהדה לתובע מקומי", הוסיף.

בשלב זה לא ידוע אילו פרטים מקווה סיליה לחשוף, או זוקרברג מבקש להסתיר. עם זאת, יש לא מעט אירוניה בכך שדווקא זוקרברג, מייסד פייסבוק, מעלה את סוגיית הפרטיות – סוגיה רגישה במיוחד בעידן של הרשתות החברתיות.

הדיון הבא בתביעה של סליה נקבע ל-13 באוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים