יבמ החליפה את HP כספקית שירותי ה-DRP לבורסה לניירות ערך; ההיקף: מיליוני שקלים

הפרויקט כלל תכנון ובניית פתרונות גיבוי והתאוששות, משלב הערכת הצרכים והתכנון, ועד ניהול ההקמה ● יבמ תספק לבורסה את השירותים למשך חמש שנים, עם אופציה לחמש שנים נוספות ● יוני שמש, מנמ"ר הבורסה לניירות ערך: "עם המעבר לאתר החדש שיפרה הבורסה את יכולת ההפעלה הרציפה של המערכות, גם במקרים של כשל מערכות, או נסיבות חירום מכל סוג"

יבמ (IBM) השלימה פרויקט להקמת שירותי גיבוי והמשכיות עסקית עבור מערך ה-IT של הבורסה לניירות ערך בתל אביב. יבמ תספק לבורסה שירותים אלה למשך חמש שנים, עם אופציה לחמש שנים נוספות. הענק הכחול החליף את HP ישראל, שסיפקה שירותים אלה עד לאחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט, שארך כמה שבועות, לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני שקלים.

תכנון והקמת האתר ופרויקט המעבר בוצעו על ידי אנשי האגף לשירותי טכנולוגיה ביבמ ישראל, על בסיס דרישות והגדרת צרכים שנקבעו על ידי ה-IT של הבורסה. הפרויקט כלל תכנון ובניית פתרונות גיבוי והתאוששות, משלב הערכת הצרכים והתכנון, ועד ניהול ההקמה. בעתיד יוודאו אנשי יבמ שהארגון עובד במסגרת הפתרון, וכן יבצעו בדיקות מוכנות תקופתיות.

במסגרת שירותי הגיבוי וההמשכיות העסקית שהבורסה לניירות ערך מקבלת, מספקת יבמ תשתיות לחדרי מחשב, הכוללות גם מערכות תשתית כפולות ויתירות לאספקת אנרגיה, חשמל וקירור. בנוסף, הוקצו לאנשי הבורסה לניירות ערך שטחים משרדיים, הכוללים עמדות הפעלה, שליטה ובקרה ועמדות עבודה לאנשיה, כך שהם יוכלו להמשיך להפעיל את הבורסה על כל שירותיה באתר הגיבוי בעת חירום.

יוני שמש, משנה למנכ"ל ומנמ"ר הבורסה לניירות ערך, ציין, כי שירותי הגיבוי וההמשכיות העסקית של יבמ נבחרו מכמה שיקולים, כאשר אחד המרכזיים בהם היה מיקומו של אתר הגיבוי של יבמ: מצד אחד, הוא קרוב ללב הפעילות הכלכלית בתל אביב, נגיש לעורקי תחבורה ותקשורת נתונים, אולם מנגד – הוא עדיין ממוקם מחוץ למרכז גוש דן. לדברי שמש, "עם המעבר לאתר החדש שיפרה הבורסה את יכולת ההפעלה הרציפה של המערכות, גם במקרים של כשל מערכות, או נסיבות חירום מכל סוג". בכך, הסביר שמש, "מבטיחה הבורסה זמינות מירבית של מערכותיה".

חיים זוארץ, מנהל אגף שירותי טכנולוגיה ביבמ ישראל, אמר, כי לבורסה – כמו לשאר הלקוחות – נדרש טיפול רחב ככל האפשר בסוגיית שירותי הגיבוי. "ללקוח יש צורך בפתרון של בעיה מורכבת במגוון גדול של נושאים, ולא חדר מחשב בלבד", אמר זוארץ, "ארגונים הנערכים למצבי חירום צריכים לתת את הדעת מראש לסוגיות אנשי המקצוע שילוו את תהליך החזרה לכשירות מבצעית בזמן קצר ככל שניתן. לדוגמה, כשפועלים להחזיר את מערך ה-IT לפעילות, המאמץ להציל נתונים ולאושש מערכות דורשים מומחים בתחומים שונים: אנשי סיסטם, תוכנה, תקשורת, אבטחת מידע ועוד. לנו ביבמ יש מערך שלם של אנשי מקצוע בכל אחד מהתחומים הללו, כמו גם מערך המתמחה בתחומי מוצרי התוכנה, החומרה והתפעול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים