פלורה לוין, B-Pro: "הבינה העסקית הפכה לתשתית חיונית בארגונים"
"ארגונים מבינים שבלי כלי BI הם לא יוכלו לפעול ולהתחרות כיאות", אמרה לוין, שפתחה והנחתה את כנס BI-Boom, לנושא בינה עסקית ● לדבריה, "למרות זאת, תחום ה-BI טרם מוצה, גם ב-BI הטהור, וגם בקישור לעולמות ה-CRM"
"BI הוא אחד התחומים שמערכי IT בארגונים משקיעים בו הכי הרבה כסף, ויש בו הרבה חידושים. כיום הבינה העסקית הפכה לתשתית חיונית בארגונים כי הם מבינים שבלעדיהם הם לא יוכלו לפעול ולהתחרות כיאות. למרות זאת, תחום ה-BI טרם מוצה, גם ב-BI הטהור, וגם בקישור לעולמות ה-CRM", כך אמרה פלורה לוין, מנכ"ל B-Pro, שפתחה והנחתה את כנס BI-Boom, לנושא בינה עסקית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מקצועני BI, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה.
לדברי לוין, ה-BI עשה ל-IT מה שהאינטרנט עשה לעולם. "פעם קראנו מילונים ואנציקלופדיות, השכרנו סרטים בווידיאו, שלחנו תמונות בדואר, קראנו עיתונים מנייר", אמרה, "כיום האינטרנט הפך לתשתית הכרחית. אף אחד לא מדבר על הרשת לכשעצמה, אלא על הדברים שעושים באמצעותה". הדבר התאפשר, הסבירה לוין, בשל ההתקדמות הטכנולוגית, רוחב הפס וחדירת המחשבים הניידים, ההנגשה באמצעות הדפדפנים, והיישומים. "ברגע שהרשת כוסתה ביישומים", אמרה, "כבר לא רואים אותה. יישומים זה הדבר הבא ב-BI, זה מה שהמשתמשים לסוגיהם רוצים לצרוך. לא מעניין אותם BI ותשתיות, רק יישומים. אלה מספקים ניתוחים מתקדמים, BI תפעולי, ווב סמנטי, ניתוח והזרמת אירועים וקבלת תובנות בזמן אמת, ניתוחי מדיה חברתית".
צילום ועריכת וידיאו: גיא רז
כך, סיכמה לוין, "בעולם ה-IT, ה-BI הפך לתשתית הכרחית עבור ארגונים. יש כל מיני טכנולוגיות שעוזרות להפוך את הבינה העסקית לזמינה, מהירה וקלה לעיכול למשתמשים, בין השאר בסיסי נתונים מעוצבים בצורה קלה לאחזור ומאפשרים תגובה מהירה, וכמובן מיחשוב ענן לסוגיו".
ערן שוורצמן, יועץ פתרונות בכיר, יעל תוכנה, דיבר על האופן בו המשתמשים מתמודדים עם כלי ה-BI. בניגוד לחוויית הגלישה באינטרנט בבית, אמר, העבודה במשרד בכלי הבינה העסקית שונה, בשל פעילות החיקור לעומק. נדרש שכלים אלה, אמר שוורצמן, יגיעו לכל המשתמשים. לאחר מכן שוורצמן הציג את כלי ספוטפייר (Spotfire), המיוצגת בארץ על ידי יעל. "ספוטפייר היא חברה וותיקה בתחום ה-BI", אמר שוורצמן, "שנרכשה ב-2007 על ידי טיבקו (TIBCO), הפועלת בתחום האינטגרציה העסקית, ומציעה פתרונות טכנולוגיים לתעשיות רבות ומגוונות מסביב לעולם".
לדבריו, "כלי ספוטפייר מאפשרים ניתוח נתונים ממגוון מקורות מידע, בניה של מצגות לוחות מחוונים דינמיות, הפצת תוצרים למשתמשים אחרים בארגון, ניהול הרשאות ועוד". הוא סיכם באומרו כי "פתרונות החברה מעניקים מענה לקשת רחבה של משתמשים בארגון, החל בחוקרים וסטטיסטיקאים, דרך אנשי תכנון ניתוח ובקרה ועד משתמשי קצה ומנהלים בכירים".
עמוס מגור, CCO ב-SRL מקבוצת מלם-תים, הציג את פעילות החברה בעולם ה-BI, מבוססת שתי הרכישות של מלם-תים: SRL ודטה-מיין, המתמחה בישום והטמעה של מערכות בינה עסקית. מרבית הארגונים, אמר מגור, רכשו פתרונות BI והם הפכו לקומודיטי, "אלא שהבעיה המרכזית היא קבלת תועלת קטנה מדי מהמערכות. אחת הסיבות לכך היא בשל נתק בין תהליכים תפעוליים לבין מערכות ה-BI". מצב זה השתנה, אמר מגור והציג את תפיסת 3D, המשלבת בין המידע, ההחלטות המתקבלות ומימושן בפועל. לדבריו, "זה לא מוצר אלא דרך פעולה ואופן ניהול, מימוש טכנולוגי ותפיסתי פורץ דרך, המורכב משלושה מימדים, שקיום של האחד יוצר את השני". מגור הסביר, כי "שילוב שלושת התחומים מביא לניהול יעיל, מבוסס שינוי, תנועה וצמיחה". הוא סיכם את דבריו באומרו, כי "שילוב ה-BPM וה-BI יביא לתובנות חדשות בתהליכים הארגוניים, יוליד יעדים עסקיים לארגונים ויספק למקבלי ההחלטות תובנות נוספות".
דריה אהרוני בלדינגר, מנכ"ל ITC, הציגה פיתוח של החברה: פרוטוקול אחיד, היודע לקרוא מרכזיות שונות,לנתח נתונים בזמן אמת מהן, ובעל יכולת שליטה במרכזיות על פי חוקים שונים. "אנו לוקחים את עולם התקשורת והטלפוניה מחד, ואת עולם מערכות המידע ומכניסים את שניהם לסביבה אחת ועל בסיסה מבצעים ניתוח נתונים. כך מתקבל מידע ממגוון גורמים, ודרג ההנהלה יכול לקבל החלטות על בסיס אותו מידע".
הכלי של החברה, אמרה בלדינגר, "הוא כלי אובייקטיבי, היכול לתמוך בהרבה פעילויות בארגון, תוך הצלבת ידע תפעולי ואחר. הוא מבצע איחוד של עולם הטלפוניה והתקשורת עם עולם ה-IT. המערכת מספקת נתונים המנותחים בזמן אמת, והיא מסוגלת לטפל בכמויות אדירות של נתונים, וחוסכת הרבה שעות אדם בארגון על עיבוד המידע. המשתמשים מקבלים מערכת קלה להפעלה".
עופר אבנרי, מנכ"ל משותף Highview, אמר כי החברה עוסקת בכל תחומי הבינה העסקית. החזון, אמר אבנרי, הוא ליצור אמת ארגונית אחת, גם בארגונים בהם יש יותר מערכת BI אחת. אלא שבמציאות, הסביר אותה אמת ארגונית מצויה ביותר ממקום אחד בארגון.
הדרישות העסקיות, אמר אבנרי, הן יותר מידע, כל יום, כאשר המידע הוא בעל רמת תחכום גבוהה. "הרשת מובילה את כיוון ממשק המשתמש ואת תחקור המידע", אמר, "בנוסף, המערכות נדרשות להיות זולות, פשוטות, אינטואיטיביות ועם ממשקי משתמש ידידותיים".
הדרך לענות על כל הצרכים הללו, אמר "היא בנייה של שכבת ניראות בסוף פירמידת ה-BI, כתשתית היודעת לדבר עם מערכות ה-BI בארגון אשר מאחדת אותן מאחורי הקלעים וכך מתאפשרת חוויית משתמש פשוטה". הוא סיכם באומרו "המטרה היא להביא למנהלים את כל המידע הרלבנטי בזמן אמת לתהליכי קבלת ההחלטות שלהם".
תגובות
(0)