מחקר: בני נוער אמריקניים שולחים יותר מ-3,000 הודעות טקסט בכל חודש

על פי מחקר של נילסן, שולחים נער אמריקני ממוצע שולח שש הודעות בכל שעה ● נערות שולחות יותר הודעות SMS מנערים, וצעירים שולחים יותר ממבוגרים ● העליה בהיקף ההתכתבות במסרונים היא חלק ממגמה כוללת של גידול בשימוש בתקשורת נתונים סלולרית על ידי תלמידי תיכון בארצות הברית

בני נוער אמריקניים שולחים בממוצע שש הודעות טקסט בכל שעה שבה הם ערים, ובסך הכול – 3,339 מסרונים בכל חודש – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר נילסן (Nielsen).

החברה ערכה ניתוח של דפוסי השימוש בטלפונים סלולריים בארצות הברית ברבעון השני של השנה, ולא מצאה הבדלים משמעותיים בין קבוצות דמוגרפיות שונות של בני נוער בגילאי 13 עד 17 שנים. עם זאת, נמצאו הבדלים משמעותיים בין המינים – בנות שלחו או קיבלו בממוצע 4,050 הודעות SMS מדי חודש, בעוד שבנים הסתפקו ב-2,539 הודעות.

במקום השני בין קבוצות הגיל, בפער ניכר, נמצאים צעירים בגילאי 18 עד 24. אלה שלחו או קיבלו 1,630 הודעות טקסט לחודש, או שלוש הודעות לשעה.

עוד עולה מהמחקר, כי עבור 43% מבני הנוער, היכולת להתכתב בהודעות טקסט היא התכונה החשובה ביותר של הטלפון הסלולרי, ומקלדת QWERTY היא המאפיין הראשון שהם מחפשים במכשיר.

בהיקף השיחות הקוליות שמנהלים בני הנוער נרשמה ירידה של 14% בהשוואה לשנה שעברה, והוא מסתכם ב-646 דקות בממוצע בכל חודש.

העלייה בהיקף ההתכתבות בהודעות טקסט היא חלק ממגמה כוללת של גידול בשימוש בתקשורת נתונים סלולרית על ידי תלמידי תיכון בארצות הברית. 94% מביניהם משתמשים בטלפון הסלולרי להתכתבות בהודעות טקסט, גלישה באינטרנט, צריכה של תכני מולטימדיה, משחקים ופעילויות נוספות, דוגמת הורדת קבצים.

היקף תקשורת הנתונים שמנהלים צעירים בגילאי 18 עד 24 בארצות הברית עולה אמנם על זה של בני הנוער, אולם ההיקף של תקשורת הנתונים שמנהלים בני הנוער עלה פי ארבעה מאז הרבעון השני של השנה שעברה, והוא עומד כיום על 62 מגה-בייט לחודש. בתחום זה מובילים דווקא הבנים עם 75 מגה-בייט לחודש, בהשוואה ל-53 מגה-בייט בקרב הבנות.

נתון נוסף העולה מהמחקר הוא, כי מגוון היישומים שמורידים בני נוער לטלפון הסלולרי רחב מאי פעם. שיעורם של יישומי התוכנה מבין כלל היישומים עלה מ-26% ל-38%. היישומים שזוכים לפופולריות גבוהה הם פייסבוק (Facebook), יו-טיוב (YouTube) ופנדורה (Pandora) – יישום שמשדר מוזיקה לטלפונים סלולריים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סנטוס ווגה

    מעניין אם אחד מכל מסרונים אלה הוא להורים כדי להודיע "אני בסדר" או "אתם צריכים משהו?"

אירועים קרובים