40 אלף מכשירי חלונות פון 7 נמכרו ביממה הראשונה לאחר ההשקה

המכשירים, מתוצרת HTC וסמסונג, הושקו אצל המפעילות AT&T וטי-מובייל ● המספר מחוויר לעומת ההצלחה של היריבה הנצחית של מיקרוסופט - אפל - שמכרה כ-143 אלף מכשירי IiPhone 4 מדי יום בשבוע הראשון לאחר שיצאו לשוק ● לפי גרטנר, השקת חלונות פון 7 תקפיץ את נתח השוק של מיקרוסופט בתחום מערכות ההפעלה הסלולריות מ-4.7% ב-2010 ל-5.2% ב-2011

40 אלף מכשירי חלונות פון 7 (Windows Phone 7) נמכרו ב-24 השעות הראשונות שלאחר ההשקה – כך עולה מנתונים שפורסמו. המכשירים, מתוצרת HTC וסמסונג (Samsung), הושקו ביום ב' אצל המפעילות AT&T וטי-מובייל (T-Mobile). המספר אמנם הגיוני, אך הוא מחוויר לעומת ההצלחה של היריבה הנצחית של מיקרוסופט (Microsoft) – אפל (Apple) – שמכרה כ-143 אלף מכשירי iPhone 4 מדי יום בשבוע הראשון שלאחר ההשקה.

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, הודה בעבר שהחברה איחרה להצטרף לשוק מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים, שתומכות במגוון רב של שירותים ומרחיבות את האקו-סיסטם של השירותים הסלולריים מבחינת המפעילות וחברות רבות נוספות, כמו גם מספקות חיבור של המשתמשים בזמן אמת למדיה חברתית ולשירותי ענן. כתוצאה מכך, הענקית מרדמונד מזדנבת בהפרש גדול אחרי אפל וה-iPhone ואחרי גוגל (Google) והאנדרואיד (Android).

לפי הערכות שפרסמה גרטנר (Gartner), ההשקה של מכשירי חלונות פון 7 תקפיץ את נתח השוק של מיקרוסופט בתחום מערכות ההפעלה הסלולריות מ-4.7% ב-2010 ל-5.2% ב-2011. עם זאת, החברה חוזה, כי ב-2014 הוא ירד ל-3.9%.

מיקרוסופט דיווחה, כי היא תוציא 400 מיליון דולרים כדי לקדם את חלונות פון 7, והיא סומכת על שותפיה שיסייעו לה לצמצם את הפערים עם היריבות. החברות שאמורות לסייע לה בכך הן LG, סמסונג, HTC ודל (Dell).

חלונות פון 7 לא תומכת בחלונות מובייל

מערכת ההפעלה החדשה מבית מיקרוסופט יוצרת תנופה חדשה בתחום כלי הפיתוח הקיימים לחלונות, שמפתחים רבים כבר עבדו איתם ומכירים אותם. אבל הצד השלילי, על פי הביקורות, הוא שחלונות פון 7 לא תומכת לאחור באף גרסה של חלונות מובייל (Windows Mobile), מערכת ההפעלה הקודמת של מיקרוסופט.

עם פרסום הידיעות על מספר מכשירי החלונות פון 7 שנמכרו, החלו להישמע ביקורות ותהיות האם חלונות פון (Windows Phone) תהיה "פלופ", כמו המערכת הקודמת של מיקרוסופט, במיוחד לאור השוואות למכשירים אחרים. לפי הערכות של אנליסטים המסקרים את התחום, מדי יום נרכשים כ-270 אלף מכשירי iPhone וכ-200 אלף מכשירי אנדרואיד.

איתות טוב יותר להצלחת מערכת ההפעלה החדשה עשוי להיות משך הזמן שיעבור עד שיימכרו מיליון מכשירים ממנה. יצוין, כי ה-G1, מכשיר האנדרואיד הראשון של גוגל, מכר כמיליון מכשירים בתוך חצי שנה לאחר השקתו, משמע – כ-167 אלף מכשירים מדי חודש, או 5,600 בממוצע מדי יום. מכשיר ה-iPhone הראשון של אפל, שהושק ביוני 2007, מכר, לפי דיווחי החברה, 270 אלף מכשירים ב-30 השעות הראשונות להשקתו, והגיע למיליון מכשירים בתוך 74 ימים. משמע – אפל מכרה בתקופה זו מדי יום כ-13,500 מכשירים בממוצע.

למרות מה שעשוי להיראות כהתחלה צולעת, המבחן האמיתי של חלונות פון 7 יהיה כאשר מיקרוסופט תודיע שמכרה מיליון מכשירים עם מערכת ההפעלה החדשה. אם יחלפו עד לאותו מועד יותר משישה חודשים ממועד ההשקה, יהיה הוגן יותר לומר שהעתיד של חלונות פון 7 לא נראה זוהר. כך או כך, עד אז – הכול ניחושים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים