רבעון חזק לתעשיית הסלולר העולמית: מכירות המכשירים זינקו ב-35%

על פי דו"ח של גרטנר, ברבעון השלישי של 2010 נמכרו 417 מיליון מכשירים סלולריים ● מכירות המכשירים החכמים רשמו זינוק של 96%, והיוו כ-19% מכלל המכירות ● היצרנית המובילה נותרה נוקיה, אולם היא רשמה ירידה של 8.5% בנתח השוק שלה ● גרטנר צופה, כי מכירות המכשירים הסלולריים ב-2010 כולה יעלו ב-30% לעומת 2009

מכירות מכשירי הסלולר ברחבי העולם עלו ברבעון השלישי של השנה ב-35% לעומת הרבעון השלישי של 2009 – כך עולה מדו"ח שפרסמה בסוף השבוע גרטנר (Gartner). על פי החברה, עמד מספר מכשירי הסלולר שנמכרו ברבעון על 417 מיליון. מכירות המכשירים החכמים זינקו ברבעון ב-96% מתוכם, והיוו 19.3% מכלל המכשירים שנמכרו.

"זהו הרבעון השלישי ברציפות של קפיצה דו-ספרתית במכירות מכשירי הסלולר, מה שמסמל דרישה בריאה מצד צרכנים", ציינה קרולינה מילאנזי, סגנית נשיא למחקרים בגרטנר.

מהדו"ח עולה, כי שלוש היצרניות המובילות נשארו ללא שינוי, אולם למרות הגידול במכירות – נתחי השוק שלהן ירדו. נוקיה (Nokia), שנותרה המובילה, רשמה ירידה בנתח השוק הכללי שלה מ-36.7% ברבעון השלישי אשתקד ל-28.2% ברבעון המדווח. סמסונג (Samsung), שהגיעה שנייה, ירדה מ-19.6% ל-17.2%, ונתח השוק של LG, השלישית, קטן מ-10.3% ל-6.6%.

ממצא מעניין בדו"ח הוא נתח השוק של אפל (Apple): זה הגיע ל-3.2% בהשוואה ל-2.3%. החברה הצליחה לעקוף את RIM, שירדה למקום החמישי עם 2.9% אל מול 2.8% ברבעון השלישי של 2009.

הסיפורים העצובים הם סוני-אריקסון (Sony-Ericson) ומוטורולה (Motorola), שירדו בנתח השוק העולמי שלהן מ-4.3% ו-4.5%, בהתאמה, ל-2.5% ו-2.1%, והגיעו למקומות השישי והשביעי בדירוג.

HTC הצליחה גם היא להיכנס לעשירייה הראשונה, בזכות הטלפונים החכמים שלה, וזכתה לנתח שוק עולמי של 1.6%, לעומת 0.9% ברבעון המקביל. במקומות התשיעי והעשירי נמצאות ZTE והוואווי הסיניות, שכל אחת מהן רשמה עלייה קטנה, והן תופסות כעת, בהתאמה, 1.4% ו-1.3% מנתח השוק העולמי.

ממצא מעניין במיוחד בדו"ח של גרטנר הוא סעיף ה-"אחרים", שבו נרשמה ברבעון קפיצה ענקית – מ-16.1% ל-33%. זאת, בעיקר בזכות ריבוי "יצרני קופסה לבנה"  הממוקמים באסיה, מה ש-"משפיע מאוד על חמש היצרניות המובילות, שנתח השוק הכולל שלהן ירד מ-83% ברבעון המקביל ב-2009 ל-66.9% ברבעון הנסקר", אמרה מילאנזי. לדבריה, "'יצרני קופסה לבנה' המשיכו להרחיב את הפצת המכשירים שלהם מחוץ לסין, לשווקים כמו הודו, רוסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית, ואנחנו חושבים שהתופעה הזאת היא לא לטווח הקצר. הסיבה לכך היא שעדיין יש דרישה למכשירים שהם לא 3G באזורים מתפתחים, ואנו צופים שברבעון הרביעי של 2010 הם יימכרו בכמויות אף גדולות יותר".

יותר מ-81 מיליון מכשירים חכמים נמכרו במהלך הרבעון

מספר המכשירים החכמים שנמכרו ברבעון השלישי של 2010 עומד על יותר מ-81 מיליון – כאמור, קפיצה של 96% יחסית לרבעון המקביל ב-2009.

עוד עולה מהדו"ח, כי מבין הטלפונים החכמים, המכשירים בעלי מערכת ההפעלה סימביאן (Symbian) עדיין ניצבים במקום הראשון, אולם נתח השוק שלה ירד ל-36.6% לעומת 44.6% ברבעון המקביל בשנה שעברה. אנדרואיד (Android) עשתה את הקפיצה הגדולה ביותר – מ-3.5% ל-25.5%. אפל במקום השלישי, עם נתח שוק של 16.7% בהשוואה ל-17.1%, ובמקומות הרביעי והחמישי מדורגות RIM ומיקרוסופט (Microsoft), שירדו מ-20.7% ו-7.9%, בהתאמה, ל-14.8% ו-2.8%.

מה צופן העתיד?

גרטנר צופה, כי המכירות של מכשירי הסלולר ב-2010 כולה ישקפו עלייה של 30% בהשוואה לשנה הקודמת, הרבה בזכות "יצרני הקופסה הלבנה". בנוסף, מציינת החברה, ההשפעה של מחשבי לוח ניידים על מכירות מכשירי הסלולר תיבחן ב-2011. חברת המחקרים צופה שמחשבי הלוח יגיעו ל-54.8 מיליון יחידות ב-2011.

"התרחבותה הדרמטית של מערכת ההפעלה iOS ב-iPhone וב-iPad והמשך הצלחתו של ה-iPod Touch הם הישגי מכירות חשובים לכשעצמם, אבל חשובה יותר היא העובדה שהם תורמים לחוזק האקו-סיסטם של אפל ושל ה-iPhone בדרך שיצרני טלפונים אחרים אינם יכולים להתמודד איתה", סיכמה מילאנזי. "עבור המפתחים, ה-iPod Touch וה-iPhone (ובמידה פחותה גם ה-iPad) הם בעצם אותו מכשיר, והזדמנות של שוק אחד גדול. בעוד שאנדרואיד הופכת יותר ויותר זמינה על מחשבי לוח ונגנים, היא נמצאת בפער גדול מהנוכחות הרב-מכשירית של ה-iOS. זוהי עובדה שמושכת מפתחים, והיישומים של אותם מפתחים גם מושכים משתמשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים